Chello wint mondiale Ground Breaker Award voor marketing

Datum nieuwsfeit: 10-05-2000
Chello

chello broadband onderscheiden met mondiale ground breaker award voor marketing
o chello broadband ontving de mondiale ground breaker award voor haar marketingcampagne
o de onderscheiding werd uitgereikt op 7 mei in new orleans, tijdens cable 2000, 's werelds belangrijkste kabel- en satellietbeurs.

Amsterdam, 10 mei 2000 chello broadband nv, (chello), is één van 's werelds meest toonaangevende breedband-internetbedrijven, actief in Europa, Latijns-Amerika en Australië en winnaar van de Best European Consumer ISP award. Op zondag 7 mei ontving chello de Ground Breaker Award voor marketing van Multichannel News International (MNI), tijdens hun derde jaarlijkse conferentie in New Orleans.

chello ontving de prijs tijdens CABLE 2000, 's werelds toonaangevende kabel- en satellietbeurs. Multichannel News International, een internationaal vakblad over nieuws en trends in de kabel-, satelliet- en telecommunicatiesector, presenteerde hier de Ground Breaker Awards. Zeven categorieën werden onderscheiden: marketing, operations, nationale programmering, internationale programmering, grand prix, technologische innovatie en reclame. In de jury zaten onder andere de hoofdredacteur van Multichannel News International, Mike Gellato, technologieredacteur Roger Brown, redacteur Janet Stilson en andere toonaangevende personen uit de branche.

De redactie van MNI was onder de indruk van de manier waarop chello zulke prima resultaten had behaald, niet alleen met een goede dienst, maar ook door een zeer effectieve positionering. Het was ons meteen duidelijk dat de prijs in de marketingcategorie voor chello was," aldus Janet Stilson, redacteur van Multichannel News International. "chello is onderscheiden met de Ground Breaker Award voor de uitzonderlijke resultaten in het marketen van haar diensten in Europa en de rest van de wereld, en voor de innovatieve en baanbrekende manier van haar marketingaanpak. Daarvan heeft niet alleen de kabelindustrie, maar de hele branche geprofiteerd."

Ik wil ons marketing- en communicatieteam van harte feliciteren met deze prijs. Dit team geeft de term marktbewustzijn een geheel nieuwe invulling. Ik wil ook graag onze kabelpartners bedanken en feliciteren. Deze partners zijn onmisbaar bij het leveren van de diensten waar de marketing op bouwt," aldus Roger Lynch, president en CEO van chello broadband nv. Deze Ground Breaker Award voor marketing onderstreept nog eens duidelijk dat breedband-netwerkmaatschappijen die samenwerken met chello hier ook profijt van hebben. Zij vergroten hiermee hun naamsbekendheid bij consumenten en kunnen profiteren van de uitstekende technologie en de actuele ontwikkelingen van de chello support services, die in de breedband-branche ongeëvenaard zijn.

We zijn zeer vereerd met deze erkenning van MNI binnen een jaar na het inzetten van onze marketingcampagne," voegt Iain Osborne, managing director van marketing en communicatie van chello broadband nv toe. De snelle veranderingen in de wereldeconomie hebben geleid tot een nieuwe visie op het denken over merken en marketing en tot nieuwe regels. chello is één van de eerste wereldmerken gemaakt voor convergentie. Wij positioneren en promoten breedband, volgens ons dé industrie van dit decennium, maar dit vergt een compleet nieuwe aanpak. De onderscheiding van MNI geeft duidelijk aan dat we met ons merk al een wereldstatus bereikt hebben."

chello broadband biedt breedband-internetservice aan particuliere en zakelijke abonnees. chello is commercieel actief in zeven landen: Noorwegen, Zweden, Oostenrijk, Frankrijk, België, Nederland en Australië. Onlangs is aangekondigd dat chello gaat uitbreiden naar Chili en Duitsland. chello broadband biedt supersnelle internettoegang via gebruiksvriendelijke portals in de lokale taal, ongeacht het gebruikte platform. De nadruk ligt niet alleen lokaal maar ook nationaal en internationaal.

chello broadband nv
chello broadband is één van 's werelds meest toonaangevende breedband-internetbedrijven, actief in Europa, Latijns-Amerika en Australië en winnaar van de Best European Consumer ISP award. chello is commercieel actief in zeven landen. De hoofdvestiging bevindt zich in Amsterdam en er zijn filialen in Amsterdam, Parijs, Wenen, Hamburg, Brussel, Oslo, Stockholm, Washington DC, Sydney, São Paulo en Santiago. chello broadband is een dochterbedrijf van United Pan-Europe Communications (UPC) . Via kabelmaatschappijen en andere breedbandnetwerken biedt chello een revolutionaire, altijd toegankelijke internetservice en breedband-content aan zakelijke en particuliere gebruikers. chello broadband werkt in Australië samen met AUSTAR United Communications, een dochterbedrijf van United Globalcom (UGC). De breedbandservice wordt in Australië via satelliet aangeboden en zal in Nieuw-Zeeland via de kabel beschikbaar zijn. Op 31 maart 2000 had chello 171.000 abonnees.

Via portals biedt chello, in de taal van landen waar de service wordt geleverd, tekst, geluid en video over AORTA, de eigen, kostenefficiënte IP-backbone van chello. De gebruiker kan daardoor tegen minimale kosten beschikken over een eersteklas breedbandige ervaring.

chello kreeg op het ISP Forum '99 de prijs voor Best European Consumer ISP en op de derde jaarlijkse bijeenkomst 2000 van Multichannel News International de 'Ground Breaker Award' voor marketing.

chello is hoofdsponsor van het F1-team Arrows.

chello is een gedeponeerd handelsmerk van chello broadband nv

Voor meer persinformatie kunt u contact opnemen met: Ross Sampson
svp communications
chello broadband nv