Sun en VERITAS bieden complete datacenter backup-oplossing

Datum nieuwsfeit: 11-05-2000
Sun Microsystems en VERITAS Software bieden samen complete datacenter backup-oplossing

Bundeling VERITAS NetBackup en Sun StorEdge Tape Library Systems

Amersfoort, 11 mei 2000 - Sun Microsystems en VERITAS Software Corporation kondigen een allesomvattende en volledig geautomatiseerde backupmanagement-oplossing aan voor datacenter-omgevingen. Deze wordt gerealiseerd door de bundeling van de VERITAS NetBackup-software met Sun StorEdge tape library-systemen. Deze geïntegreerde oplossing is een verdere uitbreiding van de strategische alliantie die beide ondernemingen eerder dit jaar sloten. Deze samenwerking is gericht op de verbetering van de kwaliteit en betrouwbaarheid van gecombineerde oplossingen voor de enterprise-markt.

In combinatie met de VERITAS NetBackup-software voldoen Sun StorEdge tape libraries aan de behoeften van high-end Sun Enterprise 6500- en Sun Enterprise 10000-omgevingen, waarvoor tape backup-oplossingen cruciaal zijn. De NetBackup Data Protection-producten van VERITAS verbeteren de beschikbaarheid en vereenvoudigen het beheer van databasebackup en -recovery-software. Verder biedt deze geïntegreerde oplossing high-end datacenterbackup binnen pre-geïntegreerde oplossingen. In de software zijn ook opgenomen: een VERITAS NetBackup Master Server-licentie, een client-licentie, een support-licentie met ongelimiteerde ondersteuning voor de drives en naar keuze Database Extension voor onder andere Oracle, Sybase of Informix.

Sun StorEdge tape libraries
Sun StorEdge tape libraries zijn ontworpen voor krachtige prestaties, flexibiliteit, beschikbaarheid en databescherming. Elke tape library biedt schaalbare capaciteit waarmee uiteenlopende bedrijven kunnen blijven groeien en hun concurrentiepositie kunnen verstevigen. Sun biedt 8mm, DDS-3, DLT en
9840 tape drive-technologie voor omgevingen die variëren van werkgroepen tot datacenters. Verder bieden deze systemen complete backup-, archivering- en disaster recovery-programma's.

Sun Microsystems
Sun Microsystems, opgericht in 1982, heeft met haar unieke visie ‘The Network Is The Computer' een leidende positie veroverd op het gebied van hardware, software en diensten. Met haar technologie voorziet Sun het Internet van de kracht waarmee ondernemingen wereldwijd profiteren van de netwerkeconomie: ‘We're the dot in .com'. Sun behaalde een jaaromzet van $
12,4 miljard en is vertegenwoordigd in meer dan 170 landen. Op www.sun.nl is meer informatie over het bedrijf beschikbaar.
Sun, het Sun-logo, Sun Microsystems, Solaris, Java en ‘The Network Is The Computer' zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Sun Microsystems, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Alle SPARC-handelsmerken worden onder licentie gebruikt en zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van SPARC International, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Producten die het SPARC-handelsmerk dragen, zijn gebaseerd op een architectuur die ontwikkeld is door Sun Microsystems, Inc.

VOOR MEER INFORMATIE:
Sun Microsystems Computers