Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 11-05-2000

Politiebericht Friesland: Friesland 11-05-2000 Politieberichten van donderdag 11 mei (07.00 uur) tot en met 13.00 uur

Reahus: inbraak auto
Van woensdag op donderdag werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Slyppsterwei. Het slot aan de bestuurderszijde werd geforceerd. Uit de auto werd een radiocassetterecorder weggenomen. De eigenaresse, een vrouw van 27 jaar uit Reahus, heeft aangifte gedaan.

Marssum: bromfietscontrole
Woensdag tussen 16.00 en 21.00 uur werd een bromfietscontrole gehouden bij Marssum en bij Jelsum. In totaal werden 110 bromfietsen gecontroleerd. 19 bestuurders kregen een bekeuring daar de bromfiets waarop zij reden een te groot vermogen had, 11 bestuurders ter zake een technisch gebrek (o.a. remmen, banden), 2 bestuurders ter zake het niet dragen van een helm en twee bestuurders waren niet in het bezit van een bromfietscertificaat.

Oudemirdum: inbraak auto
Van woensdag op donderdag werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond in de Kerkstraat. Het portierslot werd geforceerd. Uit de auto werd een radio/cd-speler weggenomen. De eigenaresse, een vrouw van 26 jaar uit Oudemirdum, heeft aangifte gedaan.
Easterein: inbraak auto
Afgelopen nacht werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Streek. Het slot aan de bestuurderszijde werd geforceerd en uit de auto heeft men een radio/cd-speler weggenomen, alsmede een versterker, twee geluidsboxen en een GSM. De eigenaar, een man van 50 jaar uit Easterein, heeft aangifte gedaan.

Sint Nicolaasga: aanrijding
Donderdag omstreeks 08.45 uur vond een aanrijding plaats op de kruising Langweerderdijk Houtvaartweg tussen een personenauto en een fiets. De fietser, een man van 34 jaar uit Langweer, stak vanaf de Houtvaartweg de Langweerderdijk over en werd daarbij aangereden door een personenauto, die bestuurd werd door een 87-jarige inwoonster uit Langweer. De auto kwam na de aanrijding in de bermsloot tot stilstand. De fietser is met de ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in Sneek. De vrouw hield een zere voet aan de aanrijding over.
Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272