Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 11-05-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 11-05-2000 Persbericht district Den Bosch

DOORGEREDEN NA AANRIJDING (s-Hertogenbosch) Een 43-jarige automobiliste is woensdagmiddag nadat zij op de kruising van de Christiaan Huygensweg met de Copernicuslaan en de Onderwijsboulevard in haar woonplaats s-Hertogenbosch achterop een voor het rode verkeerslicht stilstaande auto was gebotst, door-gereden zonder haar identiteit kenbaar te maken. De politie trof de vrouw, kort na de aanrijding, zittend voor haar woning aan. Zij is aange-houden en overgebracht naar het politiebureau. Zij was onder invloed van alcoholhoudende drank. Er is een bloedproef afgenomen. OPENBARE DRONKENSCHAP (s-Hertogenbosch) Een 31-jarige dakloze man is woensdagavond op de Hinthamerstraat in s-Hertogenbosch aangehouden wegens openbare dronkenschap. Hij is ter ontnuchtering ingesloten in de poli-tiecel. Dinsdagavond is de man ook al opgepakt voor dronkenschap. BEROOFD (Rosmalen) Op de Hoogstraat in Rosmalen is woensdagavond omstreeks kwart over zes een 21 jarige vrouw uit s-Hertogenbosch beroofd van haar schoudertas. De vrouw stak te voet de Hoogstraat over waarna twee jongens op een bromfiets langs haar heen reden. De achterop zittende jongen rukte de schoudertas los waarna het tweetal verdween. In de tas zat een por-temonnee met enkele duizenden guldens, een GSM en cosmetica-artikelen. GETANKT ZONDER BETALEN (s-Hertogenbosch) Door de bestuurder van een rode Volkswagen Golf is woensdagmiddag bij een tankstation aan de Aartshertogenlaan getankt zonder te betalen. De pomphouder is hierdoor voor een bedrag van f. 118,00 benadeeld. MISHANDELD (Rosmalen) Een 36-jarige vrouw uit s-Hertogenbosch is woensdagavond in een bedrijfpand aan de Graafsebaan in Rosmalen door een collega mishandeld. Nadat de vrouw haar collega had aangesproken over zijn werkzaamheden die hij naar haar idee niet juist verrichtte ontstond er een woordenwisseling. De man ontstak daarop in woede en sloeg de vrouw tot twee keer toe met de steel van schoonmaakgerei op het lichaam. Andere collegas moesten de vrouw in bescherming nemen. De vrouw deed aangifte van mishandeling. De verdachte zal door de politie worden gehoord. DOORGEREDEN NA AANRIJDING (s-Hertogenbosch) Een nog onbekende automobilist is woensdagavond doorgereden nadat hij op de Van Grob-bendoncklaan in s-Hertogenbosch in aanrijding was gekomen met een daar rijdende 28-jarige automobilist uit s-Hertogenbosch. De Bosschenaar reed over genoemde weg in de richting van de Bruistensingel. Links naast hem reed een andere auto die hij langzaam naar rechts zag komen. Nadat beide voertuigen met elkaar in aanraking waren gekomen stopte de Bosschenaar. De andere automobilist ging er vervolgens als een haas vandoor en reed daarbij ook nog door het rode verkeerslicht. De Bosschenaar deed aangifte bij de politie. RIJBEWIJS KWIJT (Rosmalen) Een 27-jarige Bosschenaar moest afgelopen nacht zijn rijbewijs inleveren. De man reed in zijn auto over de Molenstraat in Rosmalen waar hij werd aangehouden omdat hij veel te diep in het glaasje had gekeken. GELDBOETE VOOR RIJDEN ONDER INVLOED (s-Hertogenbosch) Een 29-jarige inwoner van s-Hertogensbosch is afgelopen nacht op de Kooikersweg in zijn woonplaats bekeurd voor het rijden onder invloed van alcoholhoudende drank. Na de blaas-test op het politiebureau kreeg de man een geldboete opgelegd van f. 400,00. TWEE KEER INGEBROKEN (s-Hertogenbosch) Een bedrijf aan het Zuiderkruis in s-Hertogenbosch kreeg twee keer achtereen bezoek van het inbrekersgilde. Woensdagavond ging het alarm af waarna bleek dat er een ruit was ver-nield en er vermoedelijk een computer was weggenomen. Er werd een noodruit geplaatst, die afgelopen nacht weer verwijderd werd. Vermoedelijk is er daarna wederom computerappa-ratuur gestolen. NEGEREN STOPTEKEN (s-Hertogenbosch) Een 19-jarige inwoonster van Vlijmen is afgelopen nacht aangehouden omdat zij meerdere stoptekens van de politie negeerde. De vrouw reed met een auto over de Orthensweg waar de achter haar rijdende politie haar een stopteken gaf. Zij gaf daaraan geen gevolg en reed ge-woon door. Vervolgens negeerde zij ook langdurig het stopteken van een voor haar rijdende politieauto. Uiteindelijk besloot de vrouw tocht maar om haar auto op de Ertveldweg tot stilstand te brengen. Zij verklaarde doorgereden te zijn omdat zij geen rijbewijs had. Er wordt proces-verbaal opgemaakt. DIEFSTAL PLANTEN (Vlijmen) Uit diverse voortuinen van woningen aan de Kuijperlaan in Vlijmen zijn de afgelopen dagen aalerlei soorten planten weggenomen. BEDREIGING (s-Hertogenbosch) Vanmorgen omstreeks 11.15 uur kreeg de politie een melding dat er vermoedelijk enkele keren geschoten zou zijn in de omgeving van de Anderlijnstraat in s-Hertogenbosch. Er zijn geen personen gewond geraakt. Een 28-jarige Bosschenaar verklaarde dat hij enkele knallen had gehoord en dat hij, toen hij poolshoogte ging nemen, door een hem onbekende persoon bedreigd werd met een vuurwapen maar dat daarbij niet geschoten was. Hij deed aangifte van bedreiging.