BASF wil SISAS-activiteiten overnemen in Oostende en Féluy

Datum nieuwsfeit: 11-05-2000

BASF wil SISAS-activiteiten overnemen in Oostende en Féluy

BASF Aktiengesellschaft Ludwigshafen (Duitsland) onderhandelt met de Italiaanse SISAS-groep over de overname van SISAS-activiteiten in de Belgische vestigingen in Oostende en Féluy. Het gaat om de productie van ftaalzuuranhydride, weekmakers, butaandiol en derivaten. Een akkoord wordt in de loop van volgende maand verwacht. Beide ondernemingen zijn overeengekomen geen verdere details over de onderhandelingen vrij te geven.

Met deze aankoop wil BASF haar positie in de Europese markt voor zowel butaan-diol en derivaten als voor weekmakers versterken. Het project betreft jaarlijkse productiecapaciteiten van 100.000 ton ftaalzuuranhydride (FZA), 125.000 ton maleïnezuuranhydride (MZA), 125.000 ton butaandiol en derivaten en 100.000 ton weekmakers in de vestiging Feluy en nog eens 100.000 ton ftaalzuuranhydride (FZA) en 80.000 ton weekmakers in Oostende.

Ftaalzuuranhydride is een voorproduct voor weekmakers en kleurstoffen. Butaandiol en derivaten worden in vele kunststoffen, elastomeren en oplosmiddelen ingezet.

Voor nadere informatie:

BASF Nederland B.V.