Perspresentatie Internet vertaaldienst Language Networks

Amsterdam, 27 april 2000

Wereldwijd Vertalen via Internet
Language Networks B.V. ontwikkelt compleet dienstenpakket
Vertalers en aanbieders van vertaalopdrachten maken binnenkort gebruik van het sterk uitgebreide dienstenpakket van Language Networks B.V. De komende weken presenteert Language Networks diverse toonaangevende business to business websites die partijen in de vertaalbranche op een efficiënte en flexibele manier met elkaar in contact brengen. Ook diensten als vertaalsoftware en machinevertalingen, content management en diverse andere producten op het gebied van taal en vertalen biedt Language Networks via haar sites aan.

Al vijf jaar vormt http:/aquarius.net de basis van Language Networks' dienstverlening. Het is de grootste en langst bestaande site voor vertaalprofessionals. Nu al zijn hierbij wereldwijd bijna 12000 freelance vertalers en 1800 vertaalbureaus aangesloten en dit aantal is snel groeiend. Vertalers en vertaalbureaus presenteren zich via deze site aan mogelijke opdrachtgevers.
Komende weken lanceert Language Networks zeven AlienLingo-sites, afgestemd op verschillende bedrijfstakken. Via deze sites leggen aanbieders van vertaalopdrachten contact met vertalers, bijvoorbeeld door online aanbesteding van opdrachten via RapidResponse of door gebruik te maken van gegarandeerde vertaalcapaciteit via LingoLinea. Zij bestellen taalgerelateerde producten via LanguageWarehouse en maken gebruik van aanvullende diensten.
Over enkele maanden is ook een IntraLingo oplossing mogelijk, waarbij een op de klant toegespitste Intranet-omgeving wordt ontwikkeld, aangevuld met gebruikerstraining en -ondersteuning.

Language Networks verzorgt voor haar klanten innovatieve totaaloplossingen op het Internet ter afhandeling van vertaalwerkzaamheden. Het bedrijf ontwikkelt en onderhoudt omgevingen waarin professionals op efficiënte en moderne wijze relaties leggen en beheren, waar zij vertaalopdrachten plaatsen en uitvoeren en waar ze gebruik maken van uiteenlopende diensten op het gebied van taal en vertalingen. Language Networks is nu al marktleider voor vertalers en vertaalbureaus op het Internet en ontwikkelt zich tot een onmisbare e-business partner voor alle partijen in de vertaalmarkt.

Noot voor redacties