Beurs Business World helpt personeelsgebrek oplossen

persbericht

Voor meer informatie: Karin van Zonneveld of Ger de Wit, tel. (079) 3621028

Zoetermeer, 15 februari 2000

Business World draagt steentje bij in oplossen personeelsgebrek

Business World, een bedrijven- en vacaturebeurs die wordt gehouden op vrijdag 12 mei en zaterdag 13 mei, probeert met de hulp van de scholen in de regio een steentje bij te dragen aan het oplossen van het personeelsgebrek; een alom gehoorde klacht.

Ruim 300 scholen voor beroepsopleiding en voor algemene voortgezet onderwijs zijn in een straal van circa 50 km rond Zoetermeer benaderd. Een aantal scholen, waaronder de Rijksuniversiteit Leiden, het Albeda College in Rotterdam en het Tinbergen College in Den Haag, heeft reeds laten weten dat zij de (afstuderende) leerlingen actief attent zullen maken op de beurs, waar de deelnemende bedrijven naast de bedrijfspresentatie hun vacatures in beeld brengen. Daarvoor zullen verschillende middelen worden ingezet, zoals het ophangen van posters op strategische plekken binnen de school, het uitdelen van leaflets aan de studenten en de opname van artikelen/persberichten over de beurs in de schoolkrant. Door het intensief benaderen van de scholen, hoopt de organisatie dat er bezoekers/studenten met een kwalitatief goed niveau op de beurs afkomen.

Het voordeel voor de werkzoekende bezoekers is dat zij de kans krijgen het deelnemende bedrijf vrijblijvend te leren kennen op de beurs. Zij kunnen rustig een kijkje nemen, met mensen praten en zich laten informeren over het bedrijf van hun keuze. -Inmiddels hebben zich reeds meer dan 60 standhouders aangemeld.

De beurs wordt gehouden bij Dekker Sport Zoetermeer aan de Scheglaan 12.

De openingstijden voor publiek zijn vrijdags van 19.00 - 22.00 uur en zaterdags van 10.00 - 17.00 uur. Vrijdagmiddag van 13.00 - 19.00 uur is de beurs uitsluitend toegankelijk voor het bedrijfsleven en genodigden. De toegang is vrij.

Met vriendelijke groet,
Karin van Zonneveld