Vacaturebeurs Business World in Zoetermeer

Datum nieuwsfeit: 12-05-2000
Persbericht 5 april 2000

Nieuwe of andere baan? Dan moet je bij Business World zijn!

De vacaturebeurs Business World, die op vrijdag 12 mei en zaterdag 13 mei in de tennishal van Dekker Zoetermeer wordt gehouden, staat bol van de vacatures. Mensen die een baan zoeken of een andere baan willen (bijvoorbeeld dichter bij huis) kunnen hun slag slaan op de grootste vacaturebeurs van de regio Haaglanden.

De organisator van de beurs, de Stichting Business World, heeft er alles aan gedaan om de beurs zo laagdrempelig mogelijk te maken voor het bezoekende publiek. Zo krijgt de serieuze banenzoeker een duidelijk overzicht van de beschikbare vacatures door de posters die in de deelnemende stands hangen en eensluidend zijn vormgegeven. Ruim 100 bedrijven presenteren zich aan de bezoekers. Zo kan men op eenvoudige wijze bedrijven van nabij leren kennen en ongestoord praten met mensen van dat bedrijf. Een ongedwongen manier om bedrijven te vergelijken en keuzes te kunnen maken. Vorig jaar zijn op die manier talloze afspraken gemaakt met kandidaten, die nu een goede job hebben gevonden bij het bedrijf van hun keus.

Studenten
Business World heeft maar liefst 300 scholen in de regio benaderd met het verzoek de beurs onder de aandacht te brengen van afstuderende leerlingen. Vele scholen hebben op dit verzoek positief geantwoord, waaronder de TUDelft, het Albeda college te Rotterdam, het Tinbergen College, de Haagse Hogeschool en de Rijksuniversiteit te Leiden. De organisatie verwacht dan ook veel van het bezoekende publiek.
Optredens
Het leven bestaat niet alleen uit serieuze zaken. Ook voor de nodige sfeer en ontspanning is gezorgd. Daarom wordt het publiek op vrijdag 12 mei van 18.00 - 18.30 uur getrakteerd op een optreden van Cherwin. Cherwin is de winnaar van de Nederlandse Soundmixshow 1998 en van de Europese Soundmixshow 1999 met het nummer ‘Kiss from a Rose’ (Seal). Cherwin heeft een energieke performance. Zijn repertoire is zeer veelzijdig en loopt uiteen van danceclassics zoals ‘Relight My Fire’ van Dan Hartman tot aan ‘I Believe I Can Fly’ van R. Kelly. Op zaterdag 13 mei is Claudia Streza aan de beurt voor een swingend half uurtje en wel van 13.00 - 13.30 uur. Vanuit haar creatie van Mariah Carey (soundmixshow) vond zij een geheel eigen stijl. Zij treedt regelmatig op tijdens grote shows, gala’s, bedrijfsfeesten en discotheken in Nederland, Duitsland en Italië. Zij zingt Pop-, Disco- en R&B-nummers van o.a. Whitney Houston, Aretha Franklin, Gloria Gaynor. De nieuwste stap in haar stijgende carrière is de op stapel staande CD ‘Moving on with my life’.
Bereikbaarheid
Dekker Zoetermeer telt circa 500 parkeerplaatsen voor auto’s. Kunt u op het parkeerterrein zelf niet meer parkeren, dan kunt u uw auto kwijt langs de groenstrook net buiten het parkeerterrein van Dekker en op het parkeerterrein van de voetbalvelden. Dekker Zoetermeer is ook uitstekend te bereiken met de bus. Bus 19 stopt vlak bij. De fiets is natuurlijk een aan te raden vervoermiddel. U heeft dan in elk geval geen last van parkeerproblemen. Overigens is er gezorgd voor parkeerbegeleiding.
Openingstijden
Business World Zoetermeer is vrijdag 12 mei geopend van 18.00 uur tot 22.00 uur. Let wel: om 18.00 uur beginnen wij met het optreden van Cherwin, zodat u op dat moment minstens een half uur lang niet rustig kunt praten. De muziek speelt dan de hoofdrol. Houdt daar rekening mee als u komt. Op zaterdag bent u al vanaf 10.00 uur welkom. De beurs sluit de deuren om 17.00 uur. Vanzelfsprekend is de toegang gratis!

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties