Vitaminic neemt voortouw op 1e pan-Europese StartUp Summit

Datum nieuwsfeit: 12-05-2000
<<...>>

VITAMINIC NEEMT VOORTOUW OP 1e PAN-EUROPESE STARTUP SUMMIT BIJ M.I.T. In Boston worden bruggen geslagen tussen Europese en Amerikaanse jonge bedrijven

Amsterdam, 11 mei 2000 -- VITAMINIC, Europa's belangrijkste web community voor de promotie en distributie van muziek in digitaal formaat, speelt een actieve rol tijdens de eerste pan-Europese StartUp Summit, die op 12 en 13 mei wordt georganiseerd door de European Club van het Massachusetts Institute of Technology. De conferentie, die op de MIT-campus in Boston wordt gehouden, biedt Europese en Noord-Amerikaanse bedrijven, investeerders, consultants, incubators en ondernemers een netwerkplatform voor het aangaan van strategische allianties, het bewerkstelligen van internationale groei en het aanboren van een internationale bron van talent.

Gianluca Dettori, de CEO van Vitaminic, zal vrijdag als keynote-spreker de conferentie openen. Hij zal later bovendien een workshop voorzitten waarin, in het kader van de recente intrede van Vitaminic op de Amerikaanse markt, aandacht wordt besteed aan hot issues als intellectuele eigendomsrechten, de verdeling van royalties, MP3, Napster en beschermde technologieën.

Dankzij het Vitaminic Plan hebben musici en platenlabels nu wereldwijd de beschikking over alle mogelijkheden om snel en veilig hun eigen muziek online te promoten en te verkopen.

Profiel Vitaminic
Vitaminic is de meest vooraanstaande Europese web community voor promotie en distributie van muziek in digitaal formaat. De onderneming exploiteert momenteel acht sites, waarvan zeven in Europa (Italië, Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Nederland en Zweden) en een in de Verenigde Staten. Vitaminic's netwerk van sites biedt Internet-gebruikers de mogelijkheid een enorme database muziekbestanden, onderverdeeld in meer dan
250 muzikale categorieën te ontdekken, in contact te komen met artiesten en met andere muziekliefhebbers en muziek in digitaal formaat of op cd aan te kopen. Vitaminic biedt artiesten en platenmaatschappijen de mogelijkheid een rechtstreekse relatie met de fans op te bouwen door zelf een homepage op de site te maken om hun muziek in digitale vorm aan te bieden en te verkopen. De muziek wordt aangeboden in MP3-formaat.

Vitaminic, dat momenteel vestigingen in 8 landen heeft, is in april 1999 opgericht door Gianluca Dettori, voormalig General Manager bij Lycos Bertelsmann, in samenwerking met Franco Gonella en Andriano Marconetto, die beiden beschikken over een ruime ervaring op het gebied van marketing en communicatie.
Tot nu toe genereren de sites van Vitaminic gemiddeld meer dan 6.500.000 page-views, 1.000.000 audiostream verzoeken en 800.000 downloads per maand. Sinds de start van Vitaminic zijn meer dan 70.000 gebruikers geregistreerd op de sites van de onderneming.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 Public Relations
Karin Blankers