Ben Adverteerder van het Jaar 1999

Datum nieuwsfeit: 12-05-2000

Den Haag, 12 mei 2000

Ben de beste

Ben is uitgeroepen tot Adverteerder van het Jaar 1999. Tegelijkertijd is Ben beloond met de Accent voor de beste geintegreerde communicatie. De jury van Adformatie, BVA/Associatie Nederlandse Adverteerders en de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) vindt dat Ben met een relatief bescheiden budget erin is geslaagd zich op een 'innovatieve' en 'onderscheidende' manier te positioneren in de markt. Met name door de persoonlijke toon van de communicatie, de onconventionele invalshoeken (bijvoorbeeld de aandacht voor het veiligheidsaspect van mobiel telefoneren) en de per medium verschillende stijl en toon van de vele diverse uitingen. Niek Jan van Damme, Directeur Communicatie, nam de prijzen namens Ben in ontvangst tijdens het SAN-gala in Amsterdam.

De SAN nomineerde 15 bedrijven, waaronder Adidas, Albert Heijn, Citroen, Delta Loyd, Freeler, Hero, Monsterboard. Nationale Nederlanden, Randstad, Rover, Telfort, Van den Bergh, Volkswagen en WE Europe.

Eerder ontving Ben de NIMA Marketing Jaarprijs en een Adformatie Mercuur voor de beste tijdschriftcampagne. De website www.ben.nl kreeg eerder dit jaar een ADCN-nominatie. Ben is bovendien genomineerd voor een Effie. De winnaars hiervan worden binnenkort bekendgemaakt.

Over Ben
Ben Nederland B.V. is een Nederlands bedrijf met als aandeelhouders Belgacom (70,6%) en Tele Danmark (29,4%). Ben biedt producten en diensten aan voor zowel privé- als zakelijk gebruik. Sinds begin april 2000 heeft Ben een landelijk dekkend GSM 1800 netwerk. Ben-abonnees kunnen bellen in ruim 40 landen, waaronder de belangrijkste Europese vakantielanden. Ben is Partner in Sport van NOC*NSF.

Voor meer informatie:

Henny van der Heiden, Directeur In- en Externe Betrekkingen Telefoon: 070-3055000
Mobiel: 06 24 09 53 76
Email: (pers@ben.nl)