Leefmilieu kiest nieuwe voorzitter

Datum nieuwsfeit: 12-05-2000
Leefmilieu kiest nieuwe voorzitter

Hilversum, 12 mei 2000 - Arnold Veenman is tijdens de jaarvergadering van de Vereniging Leefmilieu het Gooi, de Vechtstreek en omstreken gekozen als voorzitter. Hij volgt Peter van der Linden op die in het najaar van 1999 wegens drukke andere werkzaamheden het voorzitterschap heeft neergelegd.

Arnold Veenman is op 5 maart 1961 in Ankeveen geboren en bracht daar ook zijn jeugd door. Hij bezocht de lagere school in Ankeveen en vervolgens de middelbare school in Hilversum. In 1990 is afgestudeerd hij aan de Universiteit Utrecht in Nederlands Recht richting Privaatrecht. Hij woont inmiddels al geruime tijd in Hilversum.
In het verleden was Arnold Veenman al een aantal jaren bestuurslid van Leefmilieu.

De motivatie van Arnold Veenman om voorzitter te worden van Leefmilieu is: “Milieu is uit de mode, maar ik ben nooit echt modebewust geweest. Ik vind het belangrijk dat er mensen zijn die onder andere overheidsactiviteiten kritisch volgen zowel positief als negatief. Leefmilieu moet niet alleen reageren maar ook initiatieven blijven nemen en voorleggen.”

***************************** Einde persbericht

Noot voor de pers/