Evenement schoonmaakbranche over inzet en vakmanschap

Datum nieuwsfeit: 12-05-2000
Ondernemersorganisatie voor Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten

Persbericht Tilburg, 8 mei 2000

Schoonmaakbranche onderscheidt inzet en vakmanschap Op vrijdag 12 mei aanstaande heeft de schoonmaakbranche een evenement op touw gezet, dat draait rond inzet en vakmanschap. Aan 1079 medewerkers, die 12½, 25 jaar of 40 jaar in de branche werkzaam zijn, wordt een bij dit jubileum behorende OSB-Speld uitgereikt. Niet minder dan 1330 geslaagden van de diverse vakopleidingen in de schoonmaakbranche, komen die middag hun diploma in ontvangst nemen. De branche is bijzonder verheugd over dit resultaat, omdat het een afspiegeling is van de grote binding met de branche en de verdere professionalisering van het schoonmaakvak. De uitreiking van de speldjes en de diploma's vindt plaats in de RAI te Amsterdam, waar op dat moment ook de vakbeurs ISSA/Interclean 2000 wordt gehouden.

Speldjesregen 2000
Het is een traditie in de schoonmaakbranche geworden, dat jubilarissen voor hun inzet in het vak onderscheiden worden met een OSB-speld. Voor een dienstverband van 40 jaar wordt een gouden speld uitgereikt. Een medewerker die 25 jaar in het vak actief is, ontvangt een zilveren speld. Een jubilaris met een dienstverband van 12½ jaar krijgt een bronzen speld. De Ondernemersorganisatie in de Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten (OSB) neemt het voortouw bij het organiseren van deze 'Speldjesregen'. Dit jaar hebben bedrijven in totaal 1079 jubilarissen aangemeld bij OSB. Bij de komende editie van de Speldjesregen zal er één gouden speld worden uitgereikt. Daarnaast zijn er 140 zilveren jubilarissen en 938 jubilarissen bronzen jubilarissen aangemeld. De gouden en zilveren speldjes worden uitgereikt tijdens een feestelijk programma, dat door OSB wordt aangeboden. Oud-voetbalinternational Willie van de Kerkhof is bereid gevonden om de speldjes mee uit te reiken. De uitreiking van de speldjes vindt plaats in aanwezigheid van tal van collega's en familieleden van de jubilarissen.