Directie UPC Nederland compleet

Datum nieuwsfeit: 12-05-2000
<<...>>

DIRECTIE UPC NEDERLAND COMPLEET

Amsterdam, 12 mei 2000 - UPC Nederland heeft ir. Jan L. Baurdoux (50) aangetrokken als Chief Operating Officer. Baurdoux is in deze nieuwe functie verantwoordelijk voor de afdelingen Network Services, Business Processes, IT en Customer Care. Tevens volgt Edze Tollenaar (34) Dirk Haesaert op als Chief Financial Officer. Tollenaar - tot voor kort werkzaam als Director Special Projects - is verantwoordelijk voor Finance & Accounting, Human Resources, Business Development en Facilities & Purchasing.

Baurdoux en Tollenaar vormen vanaf heden samen met managing director ir. Henk Koning (52) de driekoppige directie van UPC Nederland.

Vanaf 1998 was Jan Baurdoux als Chief Operating Officer werkzaam bij ClientLogic (voorheen Cordina Call Management), een pan-Europees bedrijf met diensten op het gebied van customer relationship management. Daarvoor werkte Baurdoux enkele jaren in verschillende functies bij AT&T - Unisource Communication Services, waaronder als Managing Director in Duitsland en Director Customer Care. Eerder al vervulde hij directie- en management-posities bij Grundig, Alcatel en Philips. Baurdoux is afgestudeerd aan de Technische Universiteit in Delft.

Edze Tollenaar vervulde vanaf november 1999 de functie van Director Special Projects binnen UPC Nederland. Daarvoor werkte hij gedurende negen jaar bij Arthur Andersen, onder andere als manager van de Communication Group. De laatste twee jaar bij Arthur Andersen werkte hij reeds full time voor UPC.

Algemeen directeur Henk Koning is bijzonder verheugd met de komst van COO Jan Baurdoux en de benoeming van Edze Tollenaar: "Parallel aan de sterke groei van UPC in Nederland zal Jan zich in het bijzonder richten op de verdere ontwikkeling van de operationele afdeling. Met zijn uitgebreide internationale ervaring in de telecommunicatie-branche is hij bij uitstek in staat om de dienstverlening van UPC Nederland af te stemmen op de behoefte van onze particuliere en zakelijke klanten."

"Edze is een uitstekende opvolger van Dirk Haesaert. Zijn uitgebreide ervaring bij Arthur Andersen is van bijzonder belang voor het succes van UPC Nederland."

United Pan-Europe Communications
UPC Nederland is onderdeel van United Pan-Europe Communications. UPC is een van de meest innovatieve ondernemingen op het gebied van breedbandcommunicatie in Europa. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. UPC bezit en beheert het grootste pan-Europese breedbandige communicatienetwerk. De onderneming biedt kabeltelevisie, telefonie, internet, data- en programmadiensten aan in dertien Europese landen en in Israël. Op 29 februari 2000 bedroeg het aantal aangesloten huishoudens ongeveer 10,7 miljoen, met meer dan 6,9 miljoen kabelabonnees. Daarnaast telde UPC op die datum 249.700 particuliere en 18.300 zakelijke telefoonlijnen, en 150.000 particuliere en 3.700 zakelijke internet-abonnees.
UPC is een dochteronderneming van UnitedGlobalCom Inc ("United") (NASDAQ: "UCOMA"). Microsoft heeft een belang in de onderneming van circa 7%. UPC is genoteerd aan de beurs van Amsterdam ("UPC") en aan de Nasdaq ("UPCOY").

= = =

Noot aan de redactie:
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met UPC Nederland, afdeling Media Relations, Ronald van der Aart, telefoon (020) 77 66 836 of
mobiel 06-21 898 275.