In maart ruim zestig miljoen gebruikers op AltaVista-netwerk

Datum nieuwsfeit: 12-05-2000

12 mei 2000

PIERRE PAPERON, PRESIDENT VAN ALTAVISTA EUROPA
In maart ruim zestig miljoen internationale gebruikers op het AltaVista-netwerk

AltaVista heeft Pierre Paperon aangesteld als president van AltaVista Europa. Paperon streeft ernaar om binnen de komende twee jaar van AltaVista de nummer één zoekmachine van Europa te maken, zowel in termen van bezoekersaantallen als omzet. Paperon:“Dit jaar lanceren we AltaVista-sites in 15 andere landen in Oost- en West-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. AltaVista Europa maakt relatief veel gebruik van hoogwaardige technologie vergeleken met sommige concurrenten die het met name van mensenwerk moeten hebben. Wij zien dit als een groot voordeel om onze doelstellingen snel te realiseren.“

Paperon is gepromoveerd vanuit zijn functie van managing director bij AltaVista Frankrijk, waar hij verantwoordelijk was voor de succesvolle introductie van de Franse AltaVista-site in februari 2000. Voordat hij zijn carrière bij AltaVista begon, was Paperon de oprichter en CEO van consultancybedrijven als Operandi SA. In deze periode bestonden zijn werkzaamheden uit het geven van advies over de internetstrategie van France Telecom en de fusie van Compaq France/EMEA met Digital Equipment Corporation. Bovendien was hij gedurende zes jaar werkzaam bij McKinsey als vennoot en vijf jaar bij Equateur/ Havas Advertising.

Paperon rapporteert rechtstreeks aan Rod Schrock, President en CEO van de AltaVista Company. “Pierre is de aangewezen persoon om AltaVista Europe te leiden. Hij en zijn team hebben van AltaVista Frankrijk de snelst groeiende site van het AltaVista-netwerk gemaakt. Door zijn achtergrond als management-consultant vormt zijn strategische ervaring een waardevolle aanwinst voor AltaVista Europe. Zijn visies zullen een uitdaging vormen voor de denkwijze in de branche. Ik verwacht dat hij de positie van AltaVista als vooraanstaande internationale kennisbron op het internet gaat versterken”, aldus Rod Schrock.

Over AltaVista
De AltaVista Company is de voornaamste internationale kennisbron op Internet. AltaVista biedt internetgebruikers zoekopties, het laatste nieuws, live videobeelden, content en winkelmogelijkheden. Het bedrijf beschikt over unieke technologische kennis, producten en diensten waardoor zowel particulieren als bedrijven sneller over de juiste informatie kunnen beschikken. In de afgelopen zeven maanden zijn lokale AltaVista sites gestart in Engeland, Duitsland, Zweden, Nederland, Frankrijk en Italië. In Europa zijn meer dan 90 personen werkzaam bij AltaVista. Het hoofdkantoor van AltaVista Europa is gevestigd in Berkshire in het Verenigd Konikrijk. AltaVista is opgericht in 1995 en is voor 83% in handen van CMGI, Inc. (Nasdaq: CMGI), gevestigd in Andover in de Amerikaanse staat Massachusetts. Het hoofdkantoor van AltaVista is gevestigd in Palo Alto, Californië.
Voor meer informatie :
Natascha Verdurmen
DLV Public Relations
Tel.: 023-565 1918
mailto:info@dlvpr.nl
http:\\www.dlvpr.nl/pressroom

Roelf Sluman AltaVista Benelux
Tel.: 020-312 0407
mailto:roelf.sluman@av.com
http:\\www.altavista.nl

Deze publicatie bevat voorspellende verklaringen die gebaseerd zijn op huidige verwachtingen of overtuigingen, evenals een aantal speculaties over toekomstige gebeurtenissen. De genoemde verklaringen zijn afhankelijk van belangrijke factoren en onvoorziene gebeurtenissen zodat de daadwerkelijke resultaten kunnen afwijken van de resultaten van de voorspellende verklaringen. De voorspellende verklaringen in deze publicatie betreffen verschillende zaken, waaronder de verwachte winst uit de uitbreiding van de internationale diensten van AltaVista en de verwachte werking van nieuwe sites in Europa. Als gevolg van onder anderen de volgende factoren is het mogelijk dat de daadwerkelijke resultaten concreet zullen afwijken van de voorspelde resultaten: AltaVista kan op problemen stuiten bij de integratie van technologieën en recent verworven bedrijfsactiviteiten en personeel. Het is mogelijk dat de producten en technologische kennis van AltaVista onverenigbaar zijn met die van derden; technologische, economische en juridische risico's die verband houden met het uitvoeren van bedrijfsactiviteiten in Europa en de groeiende concurrentie en technologische veranderingen in de marktsector waarin AltaVista opereert. Voor een gedetailleerde discussie over deze en andere waarschuwingen kunt u het archief van CMGI raadplegen bij de Commissie voor Veiligheid en Uitwisselingen (Securities and Exchange Commission). Hier kunt u ook het meest recente jaarverslag van CMGI op een 10-K formulier opvragen.