Olympisch Stadion opent haar poorten

Datum nieuwsfeit: 13-05-2000
Amsterdam Oud Zuid

Olympisch Stadion opent haar poorten! Nieuwsdatum: 09-May-2000
Nog maar nauwelijks tien jaar geleden werd het Olympisch Stadion met sloop bedreigd. Overtuigingskracht en doorzettingsvermogen van duizenden betrokkenen hebben het stadion van de ondergang gered. Ook is voldoende geld bijeengebracht om het gebouw in ere te herstellen. Die klus is nu geklaard: tijd voor een feestje.

Op zaterdag 13 mei 2000 wordt het Olympisch Stadion officieel geopend door Z.K.H. Prins Willem Alexander. De stichting Olympisch Stadion Amsterdam verwacht die dag ruim 22.000 genodigden. Daags na de officiële opening, op zondag 14 mei 2000, wordt het Olympisch Stadion 'teruggegeven' aan de bewoners van de stad Amsterdam. Wethouder Ger de Visser van stadsdeel Amsterdam Oud Zuid opent de ´open dag´ die rond
10.30 uur begint. De hele dag zijn er in en rond het stadion activiteiten voor bezoekers.

Sportieve kleding
Het doel van de open dag, zo meldt de organisatie, is belangstellenden uitgebreid kennis te laten maken met de verschillende gezichten van het stadion: het stadion als monument, als atletiekstadion, als bedrijventerrein, als congres- en vergadercentrum en als uitgaansgelegenheid. Kennismaken met dit stadion staat gelijk aan het ervaren van de mogelijkheden, zo moet de organisatie gedacht hebben. En met gepaste trots kondigt zij een hele trits activiteiten aan: rondleidingen in en rond het stadion, een proefles Taebo op het grote middenveld, het testen van uw conditie, een masterclass voetbal voor jongeren tot 14 jaar, het vestigen van uw persoonlijke record op één van de verschillende atletiekonderdelen, het bijwonen van een talkshow in Vak Zuid et cetera. Rond 16.00 uur wordt de dag op feestelijke wijze afgesloten.

Openbaar vervoer
Iedereen is welkom op zondag 14 mei. Wel raden wij u aan zoveel mogelijk gebruik te maken van de fiets of het openbaar vervoer: rondom het stadion is die dag slechts een zeer beperkt aantal parkeerplaatsen beschikbaar. Tramlijn 6, 16 en 24 stoppen op loopafstand van de festiviteiten.

Programma van uur tot uur
Op donderdag 11 mei a.s. verschijnt 'De Echo' waarin het definitieve programma van de open dag wordt afgedrukt. De Echo wordt huis-aan-huis verspreid en valt dus ook bij u in de bus