MSN mikt op record online publiek met Songfestival 2000

Datum nieuwsfeit: 13-05-2000
MSN mikt op Guinness-wereldrecord voor het grootste online publiek met webuitzending Eurovisie Songfestival 2000

Schiphol-Rijk/Brussel, 9 mei 2000 - MSN treedt op als de officiële Global Internet en Web Cast Sponsor van het 45ste Eurovisie Songfestival 2000 dat op 13 mei aanstaande in Stockholm plaatsvindt. Dit wordt in Zweden uitgezonden door Sveriges Television AB (SVT), de Zweedse publieke omroep. Het Songfestival heeft voorheen een kijkerpubliek getrokken van meer van 230 miljoen. MSN voorspelt met de eerste webuitzending van het Songfestival een nieuw Guinness World Record te vestigen met een online publiek van 6 miljoen.

Het huidige Guinness-wereldrecord voor een webuitzending is eveneens in handen van MSN voor het grootste Internet-popconcert, gegeven door ex-Beatle, Sir Paul McCartney. Op 14 december 1999 gaf McCartney een conecrt in de Cavern Club in Liverpool, de club waar de Beatles bijna veertig jaar geleden hun eerste optredens gaven. Naast de 300 mensen die erin waren geslaagd om voor het optreden een kaartje te bemachtigen, konden naar schatting drie miljoen mensen wereldwijd het concert volgen via een live webuitzending.

MSN zal gebruik maken van Windows Media Technology voor het exclusieve online video- en audioverslag van het Songfestival, in samenwerking met SVT. Elk van de 16 locale MSN portals in Europa zullen de webuitzending doorgeven, naast enkele speciaal ontworpen Eurovisie-sites met locale content en nieuwe interactieve voorzieningen.

Mogelijkheden zoals het real-time een stem uitbrengen tijdens de uitzending, live Internet-chat en speciale pagina's voor fans zullen ervoor zorgen dat het online publiek meer dan ooit nauwer betrokken zal zijn bij de show, de artiesten en gelijkgestemde fans van het Songfestival. Bezoekers van MSN zullen ook kunnen genieten van een exclusieve blik achter de schermen, live opgenomen met webcamera's in de Green Room van de prestigieuze locatie Globe Arena in Stockholm.

Sharon Bailey, MSN Consumer Group EMEA Marketing Manager bij Microsoft: "Dit is een prachtige gelegenheid voor MSN, omdat het de waarde van ons netwerk voor consumenten en adverteerders in Europa aanzienlijk verhoogt. Het Eurovisie Songfestival is een jaarlijks evenement met een groot aantal fans en heeft voor iedereen tussen 5 en 105 iets te bieden, waar je ook bent. Het is daarom voor MSN, als belangrijkste entertainment portal in Europa, een heel aantrekkelijk evenement."

Voor meer informatie: www.msn.nl.

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden tot een prettiger en gemakkelijker gebruik van de computer, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.
Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74
Microsoft N.V., Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 -
704 33 22 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.

Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft Benelux website op pagina
www.microsoft.com/benelux/press/.

Microsoft en Windows zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.