Politiebericht Flevoland

Dagelijkse persberichten
Stafdienst communicatie, 036 5383848

Aanhoudingen bij alcoholcontrole
ALMERE Bij een grote alcoholcontrole zijn tussen vrijdag 8.00 uur en zaterdag 4.30 uur in totaal 419 automobilisten gecontroleerd. Op drie locaties, namelijk de Tussenring, de Noorderdreef en de Veluwedreef, moesten zij een blaastest afleggen. Veertien mensen zijn aangehouden; daarvan hadden er negen teveel alcohol genuttigd. In die gevallen is proces verbaal opgemaakt; in een enkel geval is het rijbewijs ingenomen en is een rijverbod opgelegd.

Fietsers en voetganger gewond
ALMERE Bij twee aanrijdingen zijn gisterenmorgen twee fietsers en een voetganger gewond geraakt. Op het Spoorbaanpad botste een 19-jarige fietser uit Almere tegen een 39-jarige voetganger, ook uit Almere. De fietser zag de 39-jarige te laat. Beiden zijn met onbekende verwondingen overgebracht naar het Flevoziekenhuis. Een 38-jarige man uit Huizen liep letsel op aan zijn hoofd en schouder toen hij met zijn fiets van een helling in een greppel gleed. Hij fietste op het Pirellipad en wilde voor de brug over de Hoge Vaart de helling afrijden naar het fietspad. De helling was echter glad, waardoor hij in de greppel terecht kwam. Hij is door een ambulance naar het Flevoziekenhuis gebracht.

Getuigen gezocht van brand in bus
ZEEWOLDE De politie in Zeewolde is op zoek naar getuigen van de brand in een bus op woensdag 10 mei op de Eikenlaan. In het belang van het onderzoek roept de politie met name mensen op, die toen gebruik hebben gemaakt van de lijnbus 144 van Harderwijk naar Zeewolde tussen 17.45 en 18.30 uur. Die passagiers kunnen zich zaterdag of anders maandag, dinsdag of woensdag melden tussen 9.00 en 17.00 uur melden onder nummer 036 5218333.

Auto in greppel
ZEEWOLDE Een 18-jarige man uit Almere is gisterenavond met zijn auto in een greppel terechtgekomen. Door onbekende oorzaak miste hij een splitsing. Hij reed vanaf de Ossenkampweg en kwam tot stilstand in de greppel langs de Gelderseweg. Voor zover bekend raakte hij niet gewond. Zijn auto is weggesleept.

Gewond na botsing
LELYSTAD Een 31-jarige vrouw uit Lelystad is gisterenmorgen gewond geraakt op de Atol. Ze reed daar op haar scooter, toen een 45-jarige automobiliste uit Lelystad haar raakte met de auto (de exacte toedracht is onduidelijk). De bestuurster van de scooter is met buikletsel voor controle overgebracht naar het ziekenhuis.
Aanhoudingen na vechtpartij
LELYSTAD Bij een discotheek aan de Stationsweg zijn afgelopen nacht twee mannen van 17 en 19 uit Amsterdam aangehouden. Ze worden ervan verdacht betrokken te zijn bij een vechtpartij met portiers. Twee portiers moesten voor behandeling naar het ziekenhuis. Na verhoor op het bureau mochten de twee jongens weer gaan. Proces verbaal is opgemaakt; naar de exacte toedracht wordt een onderzoek ingesteld.
Bromfietser gewond
DRONTEN Een 16-jarige jongen uit Dronten is gisterenavond gewond geraakt op de Colijnweg. Hij miste een bocht in het fietspad en botste frontaal tegen een elektriciteitkast. De jongen is met onbekend letsel overgebracht naar het Zuiderzeeziekenhuis in Lelystad.
Weed aangetroffen
LELYSTAD De politie heeft in een bedrijfspand aan de Spuiweg een kleine veertig kilo weed aangetroffen. Na tips van getuigen trof de politie de hennep aan. De weed wordt vernietigd; naar de eigenaar van de verdovende middelen wordt een onderzoek ingesteld. Uit het onderzoek bleek de mogelijke betrokkenheid van een bewoner van de Horst, waar daarom in een woning een huiszoeking is verricht. Daarbij zijn diverse goederen in beslag genomen.

In verband met het onderzoek wordt hierover voorlopig niet meer informatie gegeven.

Tuinstoelen gestolen
EMMELOORD Een 19-jarige man uit Emmeloord is vannacht aangehouden in zijn woning aan de Warderhof. Surveillerende agenten zagen hem in een groepje lopen op de Nagelerstraat richting de Andijkstraat. De agenten stelden een onderzoek in en zagen de verdachte later met tuinstoelen lopen op de kruising Warderhof/Berkhoutlaan. Op de Warderhof ging hij met de stoelen een woning in. Daarop werd de man aangehouden en overgebracht naar het bureau. Daar is hij voor nader onderzoek ingesloten.