Evenement Binnenstebuiten in Vlaamse stad Waregem

Tel.: 056.62.12.51
Fax: 056.62.12.23

Evenement op 14 mei 2000 : Waregem Binnenstebuiten

Waregem werd stad op 1 januari 2000. Redenen genoeg om te feesten, maar ook om een terugblik te werpen op het reilen en zeilen van de vier deelgemeenten. Dit doen we op spectaculaire wijze in het Regenboogstadion op 14 mei 2000. Om 20u30 stipt start het spektakel. Eerst laten we de Waregemse
muziekverenigingen op u los. Meer dan tweehonderd muzikanten werden bereid gevonden om samen een programma uit te voeren. Een gewaagde onderneming waarin ieder dirigent van de vijf muziekverenigingen de maatstok ter hand neemt. De basbariton Marc Meersman laat zich in een aantal composities begeleiden door dit uniek gelegenheidsorkest.Na een korte pauze en hulde aan An Demeulemeester, de nieuw 'ereburger van Stad Waregem', krijgen we dan het groots spektakel 'Waregem Binnenstebuiten'. In het programma maken we een eigenzinnige reis doorheen tijd en ruimte. Met "tijd" bedoelen we een soms ernstige, soms ludieke reis doorheen de geschiedenis van Waregem. Met "ruimte" gaan we op zoek naar boeiende locaties in de stad en zijn omgeving. Dit kan zowel natuurschoon als een historisch gebouw zijn. Ook de industrie en alles wat verder een samenleving bepaalt, komen aan bod. Het spektakel verloopt op drie met elkaar verbonden podia waarvan drie grote videoschermen de achtergrond vormen. Boeiende beelden over Waregem en zijn deelgemeenten vormen een interactief decor voor originele danscreaties. Een mixage met live camera zorgt ervoor dat bepaalde acties uitvergroot worden. Twee acteurs, Lies Martens en Dirk Clement, begeleiden het publiek doorheen deze ontdekkingstocht. De choreografische groep Mistral en dansgroep Arte verzorgen de actie op de podia. Het gebeuren wordt doorspekt met verrassende acties van Michael Shalton en groep die met de vreemdste tuigen over het podium zweven. De Flemish Caledonian Pipes en Drums zorgen voor de muzikale noot. Andere verrassingen zijn niet uitgesloten. De begeleidende techniek is van het hoogste niveau. La Strada zorgt voor een kunstzinnige belichting met intelligent licht. Astral tovert met drie zware lasers het hele voetbalveld om tot een feeërieke wereld. Computergestuurd vuurwerk van Heytens-Deriemaecker zorgt voor een onvergetelijke apotheose. Dus, geen afstands verhaal maar een frisse hedendaagse kijk op Waregem en zijn deelgemeenten. Waregem Binnenstebuiten, u maakt op een onvergetelijke wijze opnieuw kennis met uw eigenste woonomgeving.