Brief VenWs over illegale en (ex-)asielzoekers in de opvang

Gemaakt: 18-5-2000 tijd: 10:21

Aan de Voorzitter van de vaste commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport

Den Haag, 15 mei 2000

Naar aanleiding van uw verzoek om een reactie op de brief van de Federatie Opvang aangaande illegalen en (ex-)asielzoekers in de maatschappelijke opvang kan ik u, mede namens de staatssecretaris van Justitie, het volgende melden.

Op 18 mei 2000 vindt - conform mijn toezegging tijdens het Algemeen Overleg over de Koppelingswet van 15 maart jl.- een overleg plaats tussen de VNG, de Federatie Opvang, het ministerie van Justitie en het ministerie van VWS over het onderwerp illegalen en (ex_)asielzoekers in de maatschappelijke opvang, waarbij zal worden gesproken over bovengenoemde brief. De uitkomsten van dit gesprek zullen worden verwerkt in de reactie op de brief van de Federatie Opvang, die ik u te gelegener tijd in afschrift zal doen toekomen.

De Minister van Volksgezondheid,
Welzijn en Sport,