SuperOffice introduceert out-of-the-box bedrijfsportal

Datum nieuwsfeit: 15-05-2000
Persbericht

SuperOffice introduceert out-of-the-box bedrijfsportal en intranet-oplossing: Interactive Office

s-Hertogenbosch 15 mei 2000 Vandaag introduceert SuperOffice "Interactive Office", een professionele intranetoplossing. Interactive Office biedt een standaard basisstructuur en portal voor een intranet. Daarnaast worden er veel standaard modules mee geleverd waardoor organisaties in een zeer korte tijd een volledig operationeel intranet kunnen invoeren. Interactive Office voorziet in de totale informatiebehoefte van een organisatie vanuit verschillende informatiebronnen: van interne systemen zoals CRM- en ERP-oplossingen tot externe informatiebronnen op het Internet.

Het beschikbaar maken en delen van informatie zodat elke medewerker op elk moment voorzien is van de juiste informatie is cruciaal voor het succes van een bedrijf. Door het gebruik van Interactive Office krijgen medewerkers toegang tot alle voor hen relevante informatie waardoor zij beter beslissingen kunnen nemen.

Volgens Delphi Consultants zal tegen het eind van 2001 ongeveer 83% van alle bedrijven hebben geïnvesteerd in een portal oplossing. Interactive Office is een standaard oplossing die kan worden aangepast naar de wensen van een organisatie. Afhankelijk van de bedrijfsgrootte is de implementatietijd ongeveer 2 - 10 dagen. Het portal is flexibel schaalbaar en te gebruiken door ondernemingen van elk formaat. De software is gebruikersvriendelijk wat de acceptatie en het gebruik bevordert en dus eerder een return on investment geeft.

Modules

Interactive Office bevat de volgende standaard modules:

Het Portal: de startpagina die toegang biedt tot alle modules;

News: voor publikatie van intern en extern nieuws;

Discussie groepen: voor het creëren van een discussieplatform;

Documenten Archief: voor opslag van alle documenten die voor de gehele of een gedeelte van de organisatie toegankelijk moeten zijn;

Medewerkers module: voor de opslag van alle relevante informatie voor medewerkers;

Favorieten: voor het bewaren van favoriete internet links;

E-mail: altijd toegang tot e-mail, ook voor telewerkers;

Beheer: voor het inbouwen van toegangscontrole en het geven van toegangsprivileges aan medewerkers;

Plug-in modules: hiermee wordt een interface met alle web gebaseerde toepassingen mogelijk gemaakt;

Search: het ingebouwde zoeksysteem;

Help: de ingebouwde helpfunctie.

Distributie

Interactive Office wordt op de Nederlandse markt verkocht via partners van SuperOffice. Zij kunnen een goed advies en een totaaloplossing leveren aan een organisatie. De prijs van Interactive Office voor de server inclusief tien gebruikers is 3065 Euro. Naarmate een organisatie licenties voor meer gebruikers afneemt daalt de prijs. Door de aantrekkelijke

prijsstelling is Interactive Office uitermate geschikt voor kennisintensieve organisaties die zich het bouwen van een eigen intranet tot op heden niet konden veroorloven.

Technologie

Interactive Office draait op Microsofts Internet Information Server en kan gebruikt worden vanaf elke PC met een standaard internet browser en toegang to de web server. Interactive Office gebruikt relationele database technologie van SQL Server. Het systeem is ontworpen voor eenvoudige schaalbaarheid naar grote aantallen gebruikers en grote verkeersvolumes.

Het is mogelijk een demo-versie van Interactive Office te bekijken via het web op www.superoffice.nl/iao. Voor meer informatie SuperOffice Benelux, telefoon 073 6919191.

Over SuperOffice

SuperOffice helpt organisaties om hun project- en relatiemanagementprocessen eenvoudiger en overzichtelijker te organiseren en draagt daarmee bij aan verhoogde efficiëntie, duidelijkere communicatie en meer werkplezier. SuperOffice werd in 1990 in Noorwegen opgericht en heeft inmiddels vestigingen in diverse Europese landen. De beursgenoteerde holding SuperOffice ASA telt circa 275 medewerkers en groeit snel. Momenteel zijn er alleen in Europa al 235.000 geregistreerde gebruikers. Meer informatie over SuperOffice en over de revolutie campagne vindt u op: www.superoffice.nl.

Meer informatie voor de redactie:

SuperOffice Potters PR

Albert Zeeman Monique Potters