UNO Noodles daagt studenten uit nieuwe smaken te promoten

Datum nieuwsfeit: 15-05-2000

- PERSBERICHT -

Rotterdam, 8 mei 2000

‘Als jij iets beters kunt verzinnen, kun je 25.000 gulden winnen' UNO Noodles daagt studenten uit om nieuwe noodle smaken ludiek te promoten

In plaats van zelf een traditionele reclamecampagne te starten, daagt UNO Noodles alle studenten in Nederland uit om een actie, stunt of campagne te bedenken om de vier nieuwe smaken noodles zo bekend mogelijk te maken. Uiteindelijk zullen vier teams de mogelijkheid krijgen om in een maand tijd de nieuwe varianten, te weten Beef, Ketjap, Red Chilli en Oosterse Groente, beroemd te maken bij het Nederlandse publiek. Om hun actie, stunt of campagne uit te kunnen voeren, krijgt elk team een budget van 20.000 gulden en worden ze tevens begeleid door een reclamebureau. Het winnende team ontvangt uiteindelijk een prijs van 25.000 gulden. Via de internetsite www.unonoodles.nl kunnen deelnemers zich van 1 mei tot en met 9 juni aanmelden voor de UNO Noodles Studentenwedstrijd. Bovendien kan iedereen zich vanaf 1 augustus aanmelden als fan van één van de vier teams. Ook de fans kunnen geldbedragen tot 5.000 gulden winnen.

Vorig jaar zomer introduceerde Unox UNO Noodles in Nederland en speelde hiermee in op de verschuiving van onze eetpatronen. Deze verschuiving is vooral te zien bij jonge volwassenen die een flexibel leven leiden, die actief leven vol met studie, werk, sport en vrienden, maar die eten ook belangrijk vinden. Met de introductie van UNO Noodles speelt UNO in op dit gewijzigde eetpatroon. De noodles zijn een warme, pittige hap die snel en gemakkelijk voor alle momenten van de dag te bereiden zijn. Vorig jaar werden vier smaken geïntroduceerd, namelijk Kip, Kerrie, Kip Oriental en Tandoori.

Elk team een eigen smaak
Gezien het grote succes van de introductie van UNO Noodles vorig jaar, introduceert UNO Noodles nu vier nieuwe smaken: Beef, Ketjap, Red Chilli en Oosterse Groente (vegetarische variant). Om deze nieuwe smaken onder de aandacht te brengen van het Nederlandse publiek, heeft UNO Noodles een studentenwedstrijd uitgeschreven. In de UNO Noodles Studentenwedstrijd worden studenten uitgedaagd om één van de vier varianten zo bekend mogelijk te maken. Dit kan een actie, stunt of campagne zijn, dat is geheel aan de deelnemers. Studenten kunnen zich als team inschrijven, maar ook als individu. Het is de bedoeling dat tien teams de mogelijkheid krijgen om hun idee op 30 juni te presenteren aan een deskundige jury, waarna uiteindelijk vier teams geselecteerd worden en de strijd aangaan om elk een nieuwe smaak zo bekend mogelijk te maken. Zo zal er een Beef-team zijn, een Ketjap-team, een Red Chilli- en een Oosterse Groente-team. Voor de uitvoering van hun idee krijgt elk team onder andere een budget van 20.000 gulden en een kleine 4000 zakjes UNO Noodles. De ideeën moeten verwezenlijkt worden gedurende een maand vanaf half augustus. Om het winnende team van de UNO Noodles Studentenwedstrijd aan te kunnen wijzen, zal de jury beoordelen op een aantal criteria, waaronder: originaliteit en creativiteit, uitvoering en bereik. Dit laatste zal bepaald worden aan de hand van een marktonderzoek. Het winnende team ontvangt van UNO Noodles een bedrag van 25.000 gulden.
Teamfans on-line
Naast de strijd tussen de vier teams om 25.000 gulden kunnen fans van de teams ook strijden om mooie prijzen. Via de internetsite www.unonoodles.nl, die per 1 mei speciaal in het leven is geroepen voor de UNO Noodles Studentenwedstrijd, kan iedereen zich vanaf 1 augustus aanmelden als fan van één van de vier teams. Bovendien kunnen fans zelf moeite doen om méér fans voor ‘hun' team te krijgen. De fans die de meeste fans weten te werven, kunnen geldbedragen tot 5.000 gulden winnen.
‘Pikante' inschrijving
Afgelopen week is de inschrijving van de UNO Noodles Studentenwedstrijd gestart. Om de aandacht te trekken voor de wedstrijd hangen op diverse studentenlokaties, zoals universiteiten, hogescholen, studentenverenigingen, kroegen etc. ‘pikante' posters met een foto van ‘mooie' dames die UNO Noodles promoten. Dit beeld wordt begeleid door de tekst: ‘Als jij iets beters kunt verzinnen, kun je 25.000 gulden winnen'. Verder wordt verwezen naar de internetsite www.unonoodles.nl. Op de site staat alle informatie over de UNO Noodles Studentenwedstrijd. Op 9 juni moeten alle ideeën dan ook via de site bij UNO Noodles ingeleverd zijn.
- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie:
Van den Bergh Nederland B.V.
Mey-Leng Wong/Peer Swinkels
tel: 010 - 439 48 38./ 439 43 09 Bijlage: - fotografie nieuwe smaken UNO