FNV Bouw: overleg nodig over FNV-publiciteit

Datum nieuwsfeit: 15-05-2000
FNV Bouw

FNV Bouw: overleg nodig over FNV-publiciteit

FNV Bouw betreurt het uiteenvallen van FNV Magazine. De bond vindt dat binnen de FNV nog een keer serieus moet worden nagegaan of er een breed draagvlak bestaat voor gezamenlijke publiciteit. FNV Bouw is echter niet bereid om de informatie naar zijn leden afhankelijk te stellen van participanten in het huidige FNV Magazine. De bond schrikt er dus niet voor terug een eigen blad op te zetten.
FNV Bouw hecht aan samenwerking binnen de vakcentrale FNV, op zoveel mogelijk terreinen. De bond is dan ook niet gelukkig met de ontwikkelingen die zich bij
FNV Magazine voordoen. Aangezien FNV Bondgenoten zich beraadt op verdere samenwerking in het magazine, heeft hoofdredacteur Bas Linders zich uit zijn functie teruggetrokken. Geen kansrijke situatie voor gezamenlijke publiciteit, vindt FNV Bouw, die toch nog een poging wil ondernemen tot een brede vorm van samenwerking. Daarin dient ook de Vakcentrale FNV haar nieuws en informatie aan alle 1,2 miljoen leden door te kunnen geven. FNV Bouw ziet echter genoeg mogelijkheden voor een eigen blad.

Voor de redactie,

Noot voor redacties