Wegener neemt direct marketing bedrijf over

Datum nieuwsfeit: 15-05-2000
Wegener neemt direct marketing bedrijf over

Tussen de besturen van Wegener NV te Apeldoorn en ExSample Media BV (ExSample) te Amsterdam is overeenstemming bereikt over de (gefaseerde) overname van het geplaatste aandelenkapitaal in ExSample door Wegener.

Thans wordt 43% van het aandelenkapitaal in ExSample overgedragen, terwijl het resterende deel (57%) verworven zal worden in 2002.

ExSample is een snel groeiend direct marketing bedrijf dat in korte tijd een sterke positie in Nederland heeft verworven als strategische partner voor ondernemingen terzake van het ontwikkelen en uitvoeren van promotionele activiteiten. Dit geschiedt met name door middel van het uitreiken van proefmonsters van producten en instore productdemonstraties met als doel potentiële klanten kennis te laten maken met het desbetreffende product.

Bij ExSample zijn circa 25 medewerkers werkzaam. ExSample beschikt over een bestand van ca. 15.000 studenten, die de "sampling" activiteiten uitvoeren.

In 2000 zal de omzet van ExSample ca. f 13 miljoen bedragen. De activiteiten van ExSample vormen een uitstekende aanvulling op de activiteiten van WDMG Field Marketing BV en Interlanden Spreigroep BV, beide dochter-onder-nemingen van Wegener NV.

De overname zal geen negatieve gevolgen hebben voor de werk-gelegenheid van de medewerkers van ExSample. De binnen het Wegener concern bevoegde ondernemingsraad heeft inmiddels positief geadviseerd . De Sociaal Economische Raad en de desbetreffende vak-organisaties zijn op de hoogte gebracht van de transactie.

Amsterdam/Apeldoorn, 15 mei 2000

Directie ExSample Media BV