Politiebericht Boxtel

Datum nieuwsfeit: 15-05-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Boxtel 15-05-2000 Persbericht district Aa en Dommel

AANRIJDING (Boxtel) Zondagmiddag vond op de Molenwijkseweg in Boxtel een aanrijding plaats. Twee fietsers vader en zoon, van 35 en 10 jaar uit Boxtel, werden van achter aangereden door een auto bestuurd door een 59-jarige man uit Den Bosch. De autobestuurder had een black-out, waardoor het ongeval plaats vond. Vader en zoon werden door de EHBO van zwembad de Langspier aan hun verwondingen behandeld. De bestuurder van de auto kreeg kort na het ongeval hartklachten. Door de aanwezige politiemensen werd hij gereanimeerd. De man is overgebracht naar een ziekenhuis in Den Bosch.

GESTOLEN AUTO AANGETROFFEN (Den Dungen) Maandagmorgen werd in de Zuid-Willemsvaart onder Den Dungen een bestelauto aangetroffen. Door duikers van de brandweer werd vastgesteld dat er niemand in de auto zat. Nadat de auto op het droge was getakeld, bleek dat hij eerder die nacht in Heeswijk Dinther was gestolen. De computer onderdelen, waarmee de auto was geladen, waren gestolen.

MAN GEWOND BIJ ONGEVAL (Sint Oedenrode) Maandagmorgen is een op de Veghelseweg in Sint Oedenrode, rond 08.15 uur een aanrijding ontstaan. Een auto bestuurd door een 24-jarige man uit Breugel reed achter tegen een eveneens over de Veghelseweg rijdende auto, bestuurd door een 21-jarige man uit Eindhoven. Bleek, dat de man uit Breugel was afgeleid, doordat hij aan het telefoneren was. De man uit Eindhoven is met onbekend rugletsel overgebracht naar een ziekenhuis in Veghel. Na behandeling kon de man weer naar huis. Bij controle bleek, dat de man uit Breugel te veel had gedronken. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

BROMFIETSSTER GEWOND BIJ ONGEVAL (Sint Michielsgestel) Maandagmorgen rond 08.50 uur is een 17-jarige bromfietsster uit Sint Michielsgestel gewond geraakt bij een ongeval. De bromfietsster reed over de Esscheweg in Sint Michielsgestel. Bij de Theerestraat kreeg ze geen voorrang van een auto, bestuurd door een 38-jarige man uit Nijmegen, die vanaf de Theerestraat de Esscheweg opreed. De bromfietsster is met een gebroken arm overgebracht naar een ziekenhuis in Den Bosch.

GEWONDEN BIJ ONGEVAL (Den Dungen) Maandagmorgen rond 10.00 uur vond op de kruising van de Bosscheweg Zijweg Dungen Gestelseweg in Den Dungen een aanrijding plaats. Een auto bestuurd door een 41-jarige vrouw uit Schijndel verleende komende vanaf de Zijweg Dungen geen voorrang aan een over de Bosscheweg rijdende auto bestuurd door een 22-jarige man uit Tilburg. De beide bestuurders zijn overgebracht naar een ziekenhuis. De vrouw uit Schijndel kon na behandeling weer naar huis. De man uit Tilburg is ter observatie opgenomen in het ziekenhuis.