Kwik-Fit: overname Autofit is start nieuwe autoserviceketen

KWIK-FIT NEDERLAND GROEP

Kwik-Fit: overname Autofit is start nieuwe autoserviceketen
HARDERWIJK, 15 MEI 2000.

De Kwik-Fit Nederland Groep is met de Van Heck Group tot overeenkomst gekomen over de overname van autoserviceketen Autofit. Kwik-Fit zal de
10 Autofit-vestigingen, die naast hetzelfde assortiment als Kwik-Fit ook onderhoudsbeurten uitvoeren, omvormen tot een nieuw bedrijfsonderdeel in Nederland: Stop.n.Steer. Op termijn zal deze keten 50 tot 75 vestigingen in Nederland gaan tellen.
Stop.n.Steer biedt automobilisten auto-onderhoud zonder dat daar een afspraak voor nodig is en tegen vaste menuprijzen. Het assortiment is echter breder dan dat van Kwik-Fit (m.n. banden, uitlaten, remmen en APK). Zo kan men er ook terecht voor grote en kleine servicebeurten. In Groot-Brittannië heeft Kwik-Fit haar eerste Stop.n.Steer-vestiging geopend in het Schotse Edinburgh. Momenteel telt de nieuwe keten daar 80 filialen.

.Net als onze activiteiten Centuri Snelservice (31 grossiersvestigingen) en importeur Uitlaat Service Nederland, zal Stop.n.Steer gaan functioneren als een zelfstandige business unit. Met dit nieuwe onderdeel kunnen wij auto-mobilisten op een voor ons nieuwe manier van dienst zijn. Door het traject van showroom tot schroothoop verder af te dekken, kan de Kwik-Fit Nederland Groep sneller groeien. Ik ben er trots op deze voor Kwik-Fit nieuwe weg nog voor mijn vertrek in te slaan ., aldus algemeen directeur Carel Bikkers.

Voor de 60 medewerkers van Stop.n.Steer (vooral woonachtig in de regio.s Nijmegen en Rotterdam) is de werkgelegenheid gewaarborgd.

Momenteel telt Kwik-Fit 200 vestigingen in Nederland en ruim 2.000 servicepunten in Europa. Eén op de vijf Nederlandse automobilisten gaat voor het vervangen van banden of een uitlaat naar Kwik-Fit, dat met deze cijfers marktleider is.
Van Heck, dat een omzet heeft van 180 miljoen gulden, zal zich meer op haar business-to-business activiteiten in de autobranche concentreren.

Noot voor redacties