Computer Associates en Cisco samen in beheerinformatie

Datum nieuwsfeit: 15-05-2000
Computer Associates

Computer Associates en Cisco werken samen aan integratie van beheerinformatie

Nieuwegein, Islandia, 15 mei 2000 Computer Associates International, Inc. (CA) gaat de Unicenter TNG-beheeroplossing integreren met Ciscos nieuwe CiscoWorks2000 Service Management Solution. CA verwacht de oplossing vanaf juni te kunnen leveren.

Nu steeds meer bedrijven op eBusiness overgaan, is kennis van de prestaties van netwerkdiensten van groot belang om succesvol te kunnen opereren. De integratie van Unicenter TNG en CiscoWorks2000 is bedoeld om een accurate en veelomvattende rapportage te kunnen geven over de invloed van netwerkproblemen en -storingen op bedrijfsprocessen. De integratie stelt bedrijven in staat om gegevens uit Cisco-routers en
-switches te gebruiken in Service Level Agreements (SLA), waardoor optimale prestaties kunnen worden bereikt: een beschikbaarheid van 24x7 en geen downtime voor applicaties.

De integratie van CAs Unicenter TNG met Ciscos Service Management Solution verbetert de beschikbare netwerk gerelateerde informatie en biedt mogelijkheden voor nauwkeurige en diepgaande rapportage over de zakelijke invloed van netwerkstoringen en -problemen, zegt Trevor Kemp, CAs vice president Network/Internet Management Solutions. Met deze integratie kunnen gebruikers van Unicenter TNG Service Level-gegevens benutten die afkomstig zijn van de gehele Cisco-infrastructuur, als aanvulling op de informatie over client/server responsetime die door de SuperPing Agents van Unicenter TNG wordt verzameld.

Het Cisco Total Management-initiatief is een belangrijke stap voorwaarts om het niveau van services binnen een netwerkinfrastructuur zichtbaar te kunnen maken. De combinatie van CiscoWorks2000 Service Management Solution en Unicenter TNG biedt onze gezamenlijke klanten een veelomvattende beheeroplossing die tegemoet komt aan de eisen en wensen van moderne eBusinesses, zegt Amrit Patel, product manager bij Ciscos Enterprise Management Business Unit.

CA zal tevens de recent aangekondigde Service Level Agreement Management-functionaliteit uitbreiden om de informatie die afkomstig is van CiscoWorks2000 te kunnen ondersteunen. Dit wordt geregeld via de ingebouwde XML import/export-module die gegevens vanuit CiscoWorks2000 kan importeren. De combinatie van CiscoWorks2000 met Unicenter TNG biedt gezamenlijke klanten belangrijke voordelen. Voorbeelden hiervan zijn:

Business Focused Management. Er zijn geen andere producten die zon uitgebreide reeks IT-hulpmiddelen (netwerksystemen, applicaties en databases) combineren en hun beheer en rapportage op de bedrijfsprocessen richten die zij ondersteunen.

Voorspellend beheer. CAs neurale netwerktechnologie Neugents biedt de meest innovatieve vorm van voorspellend beheer die momenteel beschikbaar is. Het toepassen van Neugents op een netwerkinfrastructuur stelt beheerders in staat om waarschuwingen te ontvangen, voordat een probleem zich daadwerkelijk voordoet.

Verbeterd prestatiebeheer. Met de toevoeging van CiscoWorks2000 SLA-informatie worden de rapportagefaciliteiten van Unicenter TNG verder uitgebreid. Unicenter TNG biedt alle faciliteiten die nodig zijn voor het gehele prestatiebeheer, variërend van een goed begrip van het fysieke netwerk tot individuele transacties binnen of tussen applicaties. Het toevoegen van CiscoWorks2000-informatie zal het begrip van het functioneren van het netwerk nog verder verbeteren.

Over Computer Associates
Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA) is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert de end-to-end infrastructuur voor eBusiness door middel van innovatieve technologie, dienstverlening en opleidingen. Het concern telt 18.000 medewerkers en realiseerde over het kalenderjaar 1999 een omzet van 6,3 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 150 mensen. U kunt CA bereiken op het world wide www.ca.com of via www.ca.com/offices/holland.
Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot:
Aad Jan Roos, PR Officer
Computer Associates B.V
Postbus 577, 3430 AN Nieuwegein
Tel (030) 604 83 45
Fax (030) 605 12 34

© Copyright 1995-2000 Computer Associates International, Inc. Voor meer informatie over deze website kunt u contact opnemen met de webmaster