Resense organiseert congres over Innovatie Management

Datum nieuwsfeit: 15-05-2000

Congres Innovatie Management

Op 15 mei 2000 organiseert Resense het congres Innovatie Management in Hotel-Conferentieoord de Queeste te Leusden. De dagvoorzitters zijn Prof.dr.ir. Mathieu Weggeman en Dr. Fons Wijnhoven. Dhr. Leo van Geffen en Prof. Tom Elfring over hoe in de organisatie vorm kan worden gegeven aan innovatie management. Er wordt gestreefd naar meer inzicht in innovatietrajecten en blokkades die innovatie in de weg kunnen staan. Verder is het de bedoeling dat de deelnemers zich bewust worden van communicatie als kritische succesfactor voor innovatie, en dat men handvatten krijgt aangereikt om te innoveren.

Het zal echter niet bij theorie blijven. Het is de bedoeling dat de deelnemers aan het congres samen een denktank gaan vormen en zo innovatieve ideeën genereren voor een goed doel. In workshops zal dit vorm worden gegeven door te innoveren voor de stichting Max Havelaar . Hiertoe zal Resense InnovationLab worden toegepast. InnovationLab is een methode/ bordspel die spelers vanuit verschillende perspectieven laat ervaren hoe een innovatietraject binnen een organisatie verloopt en welke aspecten hierbij van belang zijn. Het is de bedoeling dat het congres een daadwerkelijke innovatie voor Max Havelaar als resultaat heeft.

Dit congres is vooral interessant voor mensen met een professionele creatieve inbreng in organisaties. Bijvoorbeeld mensen die R&D of marketing functies bekleden, en ondernemers binnen ondernemingen (intrapreneurship).

Dagindeling

9:30 uur

Ontvangst met koffie en thee

10:00 uur

Opening congres door Mathieu Weggeman en Fons Wijnhoven

10:15 uur

Lezing door Leo van Geffen

11:00 uur
Toelichting innovatievraagstuk Max Havelaar door Mw. Rita Oppenhuizen
11:30 uur

1e ronde InnovationLab

13:00 uur

Lunch

14:00 uur

Lezing door Tom Elfring

14:45 uur

2e ronde InnovationLab

16:00 uur

Koffie- en theepauze

16:30 uur

Afsluiting met evaluatie en enkele presentaties van de resultaten van de workshops

17:15 uur

Borrel

Congresbrochure

Wanneer u ons een email stuurt met daarin uw persoonlijke gegevens, onvangt u binnen enkele dagen een brochure van het congres met aanmeldmogelijkheid.. U kunt de congresbrochure ook downloaden en lezen in de acrobat reader.

Sponsoring

Wanneer u uw bedrijfsnaam aan het congres wilt verbinden, bestaat er de mogelijkheid tot sponsoring. U kunt informatie over de verschillende sponsorpakketten downloaden.