Gateway introduceert nieuwe lijn business PC's

Nieuwe reeks Gateway SB producten
combineert maximale prestaties
tegen de beste prijs

Amsterdam, 15 mei 2000 - Gateway Europe, Middle East and Africa (EMEA; Europa, Midden-Oosten en Afrika), een van de meest toonaangevende computerproducenten ter wereld, heeft vandaag een nieuwe lijn desktop PC's aangekondigd die wordt aangestuurd door AMD's bekroonde AMD Athlon(tm) processor. Deze processor is speciaal ontworpen voor bedrijven die op zoek zijn naar maximale prestaties tegen de beste prijs. De nieuwe reeks PC's, de Gateway SB series(tm), zal in eerste instantie worden voorzien van de
700MHz AMD Athlon processor.

Met prijzen die beginnen vanaf NLG 2499 ex. BTW, biedt de Gateway SB 700 onwaarschijnlijk goede prestaties tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Met de Gateway SB 700 kunnen professionele gebruikers gebruik maken van een uitgebreid aanbod van zakelijke toepassingen, variërend van mainstream office software als Microsoft® Word® tot meer geavanceerde applicaties als digital video editing en 3D Modelling.

"Gateway begrijpt de uiteenlopende technologische behoeften van haar klanten en werkt voortdurend aan de verdere ontwikkeling van het productaanbod zodat haar klanten optimaal gebruik kunnen maken van de mogelijkheden die de nieuwste technologieën bieden. De nieuwe SB-lijn desktop PC's is speciaal ontworpen voor het bedrijfsleven, zodat aan al hun eisen op computergebied kan worden voldaan zonder dat dit tot een enorme kostenpost leidt." aldus Jason Glover, Senior Product Manager voor Gateway SB desktops, Europa, Midden-Oosten & Afrika.

"We zijn zeer verheugd dat Gateway de 700MHz AMD Athlon processor heeft gekozen voor haar nieuwe business desktop. Deze processor biedt de zakelijke gebruiker een enorm computervermogen tegen de beste prijs ", aldus Robert Stead, Europees Marketing Director voor AMD. "Deze belangrijke bekroning op ons werk zorgt voor een verdere uitbreiding van de kwalificatie van AMD Athlon als dé nieuwe processor voor het midden- en kleinbedrijf."

Gateway SB 700: De Gateway SB 700 is voorzien van een 700MHz AMD Athlon processor (met verbeterde 3DNow!* technologie), 64MB SDIMM, 10GB harddrive,
8Mb ATI Video Card, 17x/40x CD ROM-drive, 3.5" diskdrive, EV700 17" (15.9 zichtbaar) monitor, V.90 56K modem, Microsoft® Windows® 98, applicatiesoftware Word® en Outlook® 2000, en dat allemaal voor NLG 2499 ex. BTW.

Beschikbaarheid
De Gateway SB 700 PC is met onmiddellijke ingang verkrijgbaar en kan telefonisch worden besteld via 0800 022 2039, via de website www.gateway.com/nl of bij het Gateway Business Solution Centre in Den Haag. Daar kunnen de systemen worden getest en kan advies worden ingewonnen met betrekking tot de samenstelling van de machine.

Over Gateway
Gateway (NYSE:GTW), een bedrijf uit de Fortune 250 en opgericht in 1985, richt zich op het opbouwen van een langdurige relatie met zijn klanten door volledig op maat gemaakte technologie te leveren. Gateway behaalde in de V.S. in het eerste, tweede en derde kwartaal van 1999 van alle aanbieders van desktop-PC's voor consumenten de hoogste omzet. Volgens een onderzoek uitgevoerd door het Reputation Institute en Harris Interactive, Inc. in augustus 1999 (gepubliceerd in The Wall Street journal), is Gateway één van de top tien bedrijven met de beste bedrijfsreputatie in Amerika. De medewerkers van Gateway, die over de hele wereld werkzaam zijn, leveren klanten dienstverlening en computers die op bestelling worden gebouwd. Deze diensten worden regelmatig in de vakpers onderscheiden. Gateway boekte in
1999 een totale omzet van US$8,65 miljard en verkocht 4,68 miljoen computersystemen. Bezoek voor meer informatie Gateways website: www.gateway.com/nl.

Over Gateway Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) Gateway startte zijn Europese activiteiten in 1993 met de opening van zijn fabriek en EMEA hoofdkantoor in Dublin, Ierland. Op dit moment is Gateway een gevestigde naam in heel Europa, en verkoopt zij systemen in Oostenrijk, Belgie, Frankrijk Duitsland Luxemburg Ierland, Nederland, Zweden, Zwitserland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, het Midden-Oosten en Afrika. Bezoek voor meer informatie Gateway's website: www.gateway.com/nl

Over AMD
AMD is wereldwijd leverancier van geïntegreerde circuits voor de personal computer-, netwerkcomputer- en communicatie-markt. AMD produceert processors, flash-geheugens en producten voor communicatie- en netwerkapplicaties. AMD processors, inclusief de AMD-K6®-2, AMD-K6-III en AMD Athlon productfamilies, worden toegepast in de power computers die worden geproduceerd door negen van de 10 grootste computer OEM's ter wereld. AMD's mobiele processors worden gebruikt in meer dan 50 procent van alle notebook computers die in de Amerikaanse retailmarkt worden verkocht aan consumenten en kleine bedrijven. AMD is opgericht in 1969 en heeft haar hoofdkantoor in Sunnyvale, Californië. AMD's opbrengsten bedroegen in 1999 $2,9 miljard. (NYSE: AMD).

Bezoek AMD op het Web:
Voor meer informatie over AMD en haar processorproducten kunt u terecht op www.amd.com .

Voor publicatie kunt u de volgende gegevens opnemen: Gateway is voor de lezer bereikbaar per telefoon en via Internet. Tel: 0800 022 2039 vanuit Nederland (Gratis)
URL: www.gateway.com/nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 Public Relations
Dennis Doodeman