ISSA/Interclean 2000: Recordaantal exposanten

Amsterdam RAI

ISSA/INTERCLEAN® 2000
16 mei 2000

Internationale schoonmaakprofessionals zeer tevreden over ISSA/INTERCLEAN® Amsterdam 2000

Recordaantal van 550 exposanten treft kwalitatief goed vakbezoek

ISSA/INTERCLEAN® 2000 heeft opnieuw bewezen hét internationale platform te zijn voor schoonmaakprofessionals. Deelnemers tonen zich na vier succesvolle, drukke en warme dagen zeer tevreden. Een recordaantal van 550 deelnemers presenteerden in Amsterdam RAI van 9 tot en met 12 mei de nieuwste producten en diensten op het gebied van schoonmaak-onderhoud en gebouwenbeheer aan de 24.686 bezoekers (in 1998: 24.245). De tentoonstelling trekt schoonmaakprofessionals vanuit de hele wereld: 60% van alle bezoekers is afkomstig uit het buitenland, uit maar liefst negentig landen. Er werden opvallend veel zaken gedaan op de beurs-vloer, waar de sfeer heel positief en ontspannen was.

Kooplustig publiek
Deze geluiden worden bevestigd door Jos van den Berg van Amsterdam RAI, die zich als organisator dan ook uitermate tevreden toont. "Veel exposanten lieten zich na afloop zeer lovend uit over ISSA/INTERCLEAN®, omdat ze zeer goede zaken hadden gedaan. Ze troffen het juiste publiek: goed geïnformeerd, kooplustig en met hele gerichte belangstelling. Het aantal (mede)beslissers en adviseurs onder de bezoekers was opvallend hoog en er werden dan ook veel verkoopcontracten afgesloten en offertes gemaakt. Opvallend veel deelnemers wilden al direct reserveren voor de volgende tentoonstelling, en nu al opteren voor een grotere stand", aldus een enthousiaste Van den Berg.

ISSA/INTERCLEAN® 2000 krijgt een 7,5
Ook de voorlopige cijfers uit het bezoekersonderzoek onderstrepen deze geluiden. ISSA/INTERCLEAN® kreeg een mooi rapportcijfer van 7,5. Maar ook uit andere gegevens blijkt de tevredenheid. Men brengt gemiddeld vier uur op de beursvloer door, en bijna een kwart van alle bezoekers heeft gekozen voor een meerdaags bezoek. De kwaliteit van de bezoekers blijkt ook uit de onderzoeksgegevens hoog te zijn: bijna 85% is als beslisser of adviseur binnen hun bedrijf betrokken bij de aanschaf van goederen, 37,5% van alle bezoekers kwam in verband met deze concrete aankoopplannen naar de beurs, en eenderde heeft daadwerkelijk gekocht of een offerte aangevraagd. De belangstelling ging met name uit naar apparatuur en producten voor schoonmaak en onderhoud, vloeronderhoudsmachines, sanitair reiniging en naar
schoonmaakbedrijven. De vooruitzichten voor de volgende editie zijn goed: 85% geeft aan ook in het jaar 2002 weer naar Amsterdam RAI te komen.

Diversey Lever wint International Interclean Innovation Award Tijdens ISSA/INTERCLEAN® is voor de derde keer de International Interclean Innovation Award uitgereikt, een prijs voor het meest innovatieve product op het gebied van professioneel
schoonmaakonderhoud. De Zwitserse firma Diversey Lever is tot winnaar uitgeroepen met de Taski Combimat Swingo, een schrob/zuigautomaat waarbij de arbeidsomstandigheden van de gebruiker belangrijk verbeterd worden. "Door een nieuw draaisysteem garandeert de machine 100% wateropname, waardoor de gebruiker ongeveer de helft van de tijd op de machine kan plaatsnemen in plaats van erachter te lopen", aldus het juryrapport. Andere genomineerden waren de Unika
vloerreinigingsmachine van Klindex, het handdoekdroogsysteem Bestdry van C.W.S en de Wetrok Moducar transportwagen van het Zwitserse Diethelm & Co. Dit laatste product, een transportwagen met optimale opbergruimte en gebruiksgemak vanwege de handige draaiplateau's die 360° weggedraaid kunnen worden, werd door de persjury bestaande uit vertegenwoordigers van een aantal belangrijke internationale vakbladen uitgeroepen tot winnaar van de Press Award 2000.

Kalender ISSA/INTERCLEAN® evenementen
De volgende ISSA/INTERCLEAN® Amsterdam wordt van 14 tot en met 17 mei 2002 gehouden in Amsterdam RAI. ISSA/INTERCLEAN® is wereldwijd inmiddels uitgegroeid tot een merknaam die garant staat voor evenementen die toonaangevend zijn op schoonmaakgebied. In nauw overleg met de ISSA, de International Sanitary Supply Association, worden gelijksoortige evenementen georganiseerd in talrijke andere landen.
Het eerstvolgende evenement is ISSA/INTERCLEAN® Asia van 5 tot en met 7 september 2000 in Bangkok, Thailand. Vervolgens vindt in Sao Paulo in Brazilië van 9 tot en met 11 november 2000 ISSA/INTERCLEAN® Latin America plaats, gevolgd door ISSA/INTERCLEAN® Mexico in Mexico-stad van 21 tot en met 23 februari in het jaar 2001. In Orlando in Florida wordt van 16 tot en met 19 oktober 2001 ISSA/INTERCLEAN® USA gehouden. Wilt u meer informatie over deze tentoonstellingen dan kunt u contact opnemen met het projectteam bij Amsterdam RAI, telefoon +31 20 5491212, fax +31 20 5491839.

Amsterdam, 12 mei 2000