I-data Printing Systems breidt SafeCom printoplossing uit

Axcom BV
Ton Oltmans

PERSBERICHT
i-data Printing Systems breidt nieuwe SafeCom printoplossing om vertrouwelijk te kunnen printen met Document Distributie and Accounting(het bijhouden van het aantal print-outs)functies uit.

COPENHAGEN, DENEMARKEN - Mei 2000

-i-Data Printing Systems is onderdeel van i-data international. Het Deense bedrijf met een installed base van enkele miljoenen units en met wereldwijd een 250 tal medewerkers heeft sinds kort een notering op de Copenhagen Stock Exchange.
Met de intoductie van SafeCom biedt i-Data Printing Systems een volledig nieuwe oplossing voor het bijhouden van het aantal print-outs en het in de hand houden van de afdrukkosten per gebruiker. Daarnaast biedt SafeCom Security printing,een manier om vertrouwelijk en veilig(encrypted) te kunnen printen middels PIN code en een magnetische kaart.
Document Distribution and Accounting (bijhouden van het aantal print-outs ) zijn twee belangrijke aanvullingen op de eerste generatie SafeCom,die al een printoplossing bood om persoonlijke en vertrouwelijke informatie op een willekeurig gekozen printer af te kunnen drukken.

Met document distributie kunnen makkelijk documenten aan geselecteerde collega's,die op de distributie lijst staan,worden doorgegeven zonder dat zij op hun beurt het document weer voor andere collega's dienen aan te passen en naar alle PC's binnen het bedrijf moeten distribueren. Dit betekent een hele nieuwe manier van printen,waarbij belangrijke interne memo's heel gemakkelijk door het hele bedrijf kunnen worden gedistribueerd en de informatie direct met alle gebruikers kan worden gedeeld. Slechts een exemplaar van het bericht hoeft te worden bewaard. Ook kan aan printopdrachten gedurende een bepaalde periode een geldigheidstermijn worden gegeven om te kunnen worden afgedrukt.

Het bijhouden van het aantal print-outs(Accounting) in de SafeCom biedt organisaties een mogelijkheid om aan een printer gerelateerde kosten beter in de hand houden door het monitoren, toewijzen en in rekening brengen ervan.
Op deze manier wordt het gemakkelijk de print-outs afrekening per gebruiker door te belasten en in geval van een dienstverlenend bedrijf de print-out kosten per klant bij te houden en door te berekenen. De kosten voor printen worden vaak verwaarloosd. Met Safecom kunnen deze kosten op gebruikersniveau worden bekeken en in de hand worden gehouden. SafeCom is voor service georienteerde bedrijven met een hoog printvolume per gebruiker een ideale oplossing.

I-data's Secure Printing oplossing zal een ommekeer teweeg brengen. Immers,wie nu vertrouwelijke informatie wil printen moet bij de gemeenschappelijk gebruikte printer snel zijn documenten er tussen uit halen, of moet investeren in een eigen printer.Voortaan kan elke medewerker met een ID kaart zijn eigen print-outs,wanneer het hem uitkomt, uit diezelfde netwerkprinter halen.

SafeCom biedt echter naast het vertrouwelijk en veilig(encrypted) kunnen printen middels PIN code en magnetische kaart nog meer;
* PriorityPrint - Geeft de SafeCom gebruiker voorrang t.o.v.de andere printer spool gebruikers.

* Account Print - Definieert en controleert het aantal print-outs per gebruiker.

* Platform en printer onafhankelijk kan SafeCom op elke willekeurige printer waar ook maar in het netwerk of remote worden geïnstalleerd.
* Bestaande i-data producten kunnen worden uitgerust met SafeCom
Meer Informatie kunt u krijgen bij Axcom B.V in Noordwijk. Axcom is importeur van i-data in
Nederland Tel. 071 3647393 of op www.axcom.nl e-mailen kan ook: (info@axcom.nl)