Ministerie VenW: Weg vrij voor zandwinproject Watergoed

Nummer 5912

Persberichten 2000

WEG VRIJ VOOR ZANDWINPROJECT WATERGOED

Staatssecretaris Monique de Vries van Verkeer en Waterstaat dringt er bij de provincie Gelderland op aan zo spoedig mogelijk het advies van de heer Brokx op te volgen. Brokx heeft deze provincie geadviseerd gebruik te maken van de bevoegdheden die zij heeft op grond van de Wet Ruimtelijke Ordening om het besluit van de gemeente West Maas en Waal te herzien. Daarmee kan het zandwinproject Watergoed in uitvoering komen, omdat alle overige vergunningen zijn verleend en ook na beroep bij de Raad van State in stand zijn gebleven.

Het provinciaal bestuur van Gelderland heeft de heer Brokx, oud-staatsecretaris van VROM en voormalig burgemeester van Tilburg, gevraagd alle denkbare oplossingen af te tasten bij de betrokken partijen over het zandwinproject Watergoed in de gemeente West Maas en Waal. De besluitvorming over de aanpassing van het bestemmingsplan voor dit project zit in een impasse.

Het zandwinproject Watergoed is van belang voor de voorziening van beton- en metselzand. Zeker nu er voor de korte termijn een tekort dreigt aan beton- en metselzand is het van groot belang dat onder meer dit project zo spoedig mogelijk in uitvoering komt.