WRQ annonceert 'Reflection voor het Web 4.0'

Datum nieuwsfeit: 16-05-2000
WRQ annonceert Reflection for the Web 4.0

Nieuwe versie biedt grootste productiviteit voor omgevingen met verschillende hosts

Den Haag, 16 mei 2000 - WRQ introduceert versie 4.0 van Reflection for the Web en Reflection for the Web Professional Edition. Beide producten zijn centraal beheerde oplossingen voor Web-to-host terminalemulatie, die organisaties in staat stellen om hun bedrijfsvoering - of een deel daarvan ? via het Web te laten verlopen, zonder dat hiervoor nieuwe oplossingen gecreëerd hoeven te worden. Met versie 4.0 biedt WRQ complete functionaliteit in een thin-client verpakking, waardoor klanten de beschikking krijgen over optimale prestaties en productiviteit voor omgevingen waarin meerdere hosts operationeel zijn. Reflection for the Web geeft gebruikers binnen de organisatie en buiten de firewall beveiligde webtoegang tot host-applicaties op IBM-, HP-, Unix- en OpenVMS-systemen.

"IT-managers die niet meer naar terminalemulatie hebben gekeken sinds ze een browser op hun machines hebben geïnstalleerd, zouden eens moeten kijken naar wat er vandaag de dag beschikbaar is", zegt Doug Walker, chief executive officer van WRQ. "Of de toegang tot hosts nu via het web of via Windows-clients verloopt, onze nieuwe oplossingen dragen bij aan het verminderen van de IT-kosten, aan een snellere toegang op afstand en aan het automatiseren van terugkerende werkzaamheden. Het is van essentieel belang om legacy-systemen volledig te integreren met initiatieven op het gebied van e-business."

Nieuw in versie 4.0
Reflection for the web beschikt over de nieuwste generatie Web-to-host technologie en is gebouwd rondom een gepatenteerde, op componenten gebaseerde architectuur. Versie 4.0 biedt AS/400-gebruikers uitgebreide functionaliteit, in combinatie met de snelheid en de kleine afmetingen van een thin client. In toevoeging hierop zijn er betere gereedschappen om de groene terminalschermen van IBM-mainframes en AS/400's die worden weergegeven in een Web-interface, te creëren. Omdat Reflection for the web gebaseerd is op Java, is het volledig platformonafhankelijk. Hierdoor wordt de interoperabiliteit verzekerd, onafhankelijk van de gebruikte desktops, servers en host-systemen.

* Verbeterde afdrukfunctionaliteit - De 3812 printeremulatie biedt AS/400-gebruikers een flexibele en nauwkeurige afdrukfunctionaliteit, met opties om afdruktaken te formatteren en te schalen. Daardoor kunnen deze worden afgedrukt naar een bestand, een lokale printer of een netwerkprinter. Door de ondersteuning van connecties naar Host Print Transform en niet-HPT apparatuur, maakt Reflection for the Web 4.0 afdrukken binnen AS/400-omgevingen zeer eenvoudig. Er is tevens extra ondersteuning voor zowel logging als controller mode printing, voor gebruikers van VT-emulatie.
* IBM AS/400 Data Transfer - Ondersteunt nu de overdracht van databaseinformatie in IBM 5250 terminalsessies. Deze nieuwe mogelijkheid bevat een geïntegreerde SQL Wizard om database-queries te definiëren en, indien vereist, de mogelijkheid om ASCII-bestanden te verzenden en ontvangen.

* Macrorecorder - Routinematige taken kunnen gemakkelijk geautomatiseerd worden met de nieuwe macrorecorder, waarmee veel voorkomende handelingen binnen Reflection for the Web 4.0 kunnen worden opgenomen en weer afgespeeld. Met behulp van deze macrorecorder kunnen bijvoorbeeld verschillende stappen van een log-in proces voor hosts worden geëlimineerd.
* Verbeterde gereedschappen voor vertaling van 'groene schermen' naar GUI - De uitgebreidere bewerkmogelijkheden van de Professional Edition bieden nu een grafische interface naar applicaties met honderden of duizenden schermen, zonder dat elk scherm apart gecreëerd hoeft te worden. Dankzij verbeteringen van de bewerkingsmodus en de toevoeging van contextgevoelige helpfuncties is dit proces nu gemakkelijk voor gebruikers van IBM-mainframes en AS/400's.

De thin-client architectuur zorgt voor een snelle toegang tot de host vanaf een andere locatie, doordat gebruikers de mogelijkheid hebben om alleen die functionaliteit te downloaden die zij nodig hebben. In toevoeging hierop beschikken klanten over eenvoudig te gebruiken managementgereedschappen, ingebouwde beveiliging, onbeperkte schaalbaarheid en mogelijkheden om de functionaliteit aan te passen, waardoor ingespeeld kan worden op een brede reeks behoeften.

Beschikbaarheid
Reflection for the Web 4.0 zal medio juni 2000 wereldwijd beschikbaar zijn. Gelokaliseerde versies in het Frans, Duits, Japans en Koreaans zullen beschikbaar zijn in de herfst van 2000.

Over WRQ
WRQ, opgericht in 1981, ontwikkelt en levert software en diensten waarmee technologie IT-managers een e-business infrastructuur kunnen creëren binnen complexe omgevingen. WRQ levert een complete reeks oplossingen, waaronder terminal-emulatie, geavanceerde enterprise applicatie-integratie en end-to-end systeembeheer via het web. WRQ behoort volgens de Soft*Letter-nieuwsbrief sinds zeven jaar tot de 20 grootste onafhankelijke PC-softwareleveranciers in de Verenigde Staten. Volgens Fortune Magazine behoort WRQ tot de top-dertig van de beste bedrijven om voor te werken. Het bedrijf beschikt wereldwijd over vestigingen en distribueert zijn producten in meer dan vijftig landen via een wereldwijd distributienetwerk. Het hoofdkantoor bevindt zich in Seattle (VS). Het Europese hoofdkantoor is sinds 1989 gevestigd in Den Haag. In Nederland worden de WRQ-producten gedistribueerd door BMC Software Services in Den Haag en Cosyco Software in Eindhoven. De distributeur in België is Cosyco Software België in Vilvoorde.
VOOR MEER INFORMATIE
WRQ, Vanessa Bakker, tel. + 31 (0)70 - 375 11 00 of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V., Anneke de Kort, tel. + 31 (0)23 - 562 82 08
WRQ is te bereiken op het Web: www.wrq.com

WRQ, het WRQ-logo, WRQ Guide Services en Reflection zijn handelsmerken van WRQ, Inc. en zijn geregistreerd in de Verenigde Staten en in andere landen. Reflection EnterView, Reflection Hands-Free Administration, WRQ Express en AtGuard zijn handelsmerken van WRQ, Inc. Andere merk- en productnamen zijn handelsmerken van hun respectieve houders.