SMR introduceert technologie voor marktplaatsen op het web

Datum nieuwsfeit: 16-05-2000
Hieronder een via het berichtenformulier op de website ingezonden persbericht. Het werd ingevuld door Sebastiaan Hooft ((shooft@smr.nl)) op Dinsdag, Mei 16, om 15:36:26

Afzender: (shooft@smr.nl)

Contactpersoon: Sebastiaan Hooft

Nieuwe technologie voor marktplaatsen op het web

Datum: 16 mei 2000

Nieuwe technologie voor marktplaatsen op het web

Amsterdam, 16 mei 2000 – Sentient Machine Research introduceert DataDetective Matching & Mining voor E-markets. De oplossing is bedoeld voor marktplaatsen op het web met veel vragers, veel aanbieders en één soort 'product'. Denk hierbij aan sites met banen, auto's, blind dates, huizen, etc.

De basis van Sentient's E-markets oplossing wordt gevormd door de DataDetective Matchengine. Met deze zoekmachine wordt het best passende aanbod gevonden op basis van de door de bezoeker opgegeven ideale baan, auto of partner. Een soort AltaVista voor elektronische markten dus. De datamining component genereert gepersonaliseerde tips en aanbiedingen maar ook specifieke marktinformatie als 'wat moet een dergelijke auto opbrengen'. Met Sentient's parsertechnologie worden producten in catalogi of advertenties in de krant omgezet in aanbod voor de elektronische markt.

Sentient Machine Research
Sinds 1990 is het Amsterdamse Sentient een toonaangevende ontwikkelaar van oplossingen op het gebied van intelligente data mining, beeldverwerking en information-retrieval. Directeur en oprichter van Sentient is drs. Marten den Uyl, zoon van de beroemde politicus uit de jaren zeventig. Product onderzoek, software ontwikkeling en consulting activiteiten houden zich voornamelijk bezig met de visuele DataDetective datamining omgeving. Klanten van Sentient zijn voornamelijk grote (inter)nationale profit- en non-profit organisaties en overheden.

Sebastiaan Hooft, Sentient Machine Research BV
Telefoonnummer +31 (0) 20 - 618 6927 of +31 (0) 6 - 50 235 760