Ajax vergroot belang in Germinal Beerschot Antwerpen

Datum nieuwsfeit: 16-05-2000
AFC Ajax

Ajax vergroot belang in Germinal Beerschot Antwerpen Amsterdam, dinsdag 16 mei 2000.

Germinal Beerschot Antwerpen en Ajax hebben in goed overleg besloten dat Ajax door middel van een kapitaalsverhoging een meerderheid in de Belgische club zal krijgen. Het belang van Ajax in GBA bedraagt nu 51%. De financiële injectie zal onder meer de basis vormen voor een verdere ontwikkeling van de jeugdopleiding van Germinal Beerschot Antwerpen.

Beide clubs zijn tevens overeengekomen dat het aantal leden van het bestuur wordt teruggebracht van twaalf naar zeven.

Bob-Jan Hillen, de huidige commercieel directeur van Ajax, zal als afgevaardigde van Ajax in het bestuur van Germinal plaatsnemen. Jos Verhagen blijft voorzitter van GBA, René Snelders en Albert Verhagen zullen de posities van vice-voorzitter bekleden.

Ook is er een Ledenraad in het leven geroepen, die het bestuur en de directie met raad en daad zal bijstaan.