Unilever voltooit openbaar bod op Ben & Jerry's

Unilever

Unilever voltooit openbaar bod op Ben & Jerry's
16 mei 2000

New York: Unilever deelt mee dat haar openbaar bod, via een dochteronderneming, op alle uitstaande aandelen Class A en Class B van Ben & Jerrys Homemade, Inc. voor een prijs in contanten van US$ 43,60 per aandeel op maandag 15 mei om middernacht is beëindigd.

Ongeveer 5,7 miljoen aandelen Class A (ofwel 89 procent van de uitstaande aandelen) en ongeveer 714.000 aandelen Class B (ofwel 90 procent van de uitstaande aandelen) werden geldig aangeboden en voor betaling geaccepteerd. De betaling voor deze aandelen zal terstond plaatsvinden.

Daarnaast heeft Unilever Notices of Guaranteed Delivery ontvangen met betrekking tot 176.000 aandelen (ofwel 3 procent van de uitstaande aandelen) van de Class A gewone aandelen en circa 18.000 (ofwel 2 procent van de uitstaande aandelen) Class B gewone aandelen. Volgens de voorwaarden van het openbaar bod moeten aandelen die worden genoemd in een Notice of Guaranteed Delivery op geldige wijze worden aangeboden binnen drie handelsdagen volgend op de afgifte van een dergelijke Notice om voor betaling in aanmerking te komen. Gewone aandelen Class B die niet geldig worden aangeboden zullen automatisch worden omgezet in gewone aandelen Class A op of omstreeks 25 mei.

Unilever gaat nu door met het verwerven van de resterende uitstaande gewone aandelen Ben & Jerrys Homemade, Inc. door middel van een second step merger waarbij gewone aandelen die niet zijn aangeboden bij de fusie worden omgezet in een recht om US$ 43,60 per aandeel in contanten te ontvangen.

Unilever en Ben & Jerrys Homemade, Inc. zijn op 11 april 2000 een overeenkomst tot volledige fusie aangegaan waarbij een dochteronderneming van Unilever United States, Inc. alle uitstaande gewone aandelen Ben & Jerrys Homemade, Inc. zou verwerven voor een prijs van US$ 43,60 per aandeel in contanten.

Persdienst Unilever Rotterdam

Email: press-(office.rotterdam@unilever.com)