Jaarcijfers Neways Electronics International

Datum nieuwsfeit: 16-05-2000
Aantal paginas: 2

Son, 16 mei 2000

NEWAYS ELECTRONICS INTERNATIONAL N.V.

Neways Electronics International N.V. (Neways) heeft tijdens de vandaag in Eindhoven gehouden Algemene Vergadering van Aandeelhouders de reeds op 22 maart jl. gepubliceerde jaarcijfers toegelicht.

Over het boekjaar 1999 vindt een dividenduitkering plaats naar keuze.

NLG 0,70 (circa EUR 0,32) in contanten, dan wel 1/31 deel van een gewoon aandeel ten laste van de fiscaalvrije agio-reserve.

Vanwege het feit dat bij drie grote werkmaatschappijen in de eerste maanden het resultaat verder achterbleef dan verwacht, wordt geheel 2000 een nettowinst voorzien, die lager uitvalt dan in 1999.

Tijdens de Algemene Vergadering van Aandeelhouders is tevens gemeld dat de voorgenomen acquisitie van Ripa Electronics naar tevredenheid verloopt. Ripa is een internationale groep van negen ondernemingen die actief is als service provider op het gebied van hoogwaardige klantspecifieke industriële elektronische systemen. Ripa heeft momenteel ongeveer 425 medewerkers en verwacht dat de omzet in 2000 tot boven de NLG 100 miljoen zal toenemen. De Directie van Neways heeft de verwachting uitgesproken dat de overname van 55% van de uitstaande aandelen binnenkort kan worden afgerond. Op termijn kan het belang in Ripa worden uitgebreid tot 100%.

Op eigen verzoek is de heer G.H. Meulensteen, oprichter en voormalig directievoorzitter van Neways, om persoonlijke redenen teruggetreden als Lid van de Raad van Commissarissen.

Hij was gedurende meer dan 30 jaar betrokken bij de ontwikkeling van Neways, de laatste 6 jaar als Lid van de Raad van Commissarissen.

In zijn plaats is benoemd de heer ir. Th.W.H.P. van Deursen (53). De heer van Deursen is Executive Vice President Philips Lighting Holding B.V. en Chief Executive Officer Automotive & Special Lighting bij Philips N.V.

Neways zal haar halfjaarcijfers op 22 augustus 2000 voorbeurs bekendmaken.

Meer informatie kunt U ook krijgen bij:

Ir. J.H.J. Mengelers (president) Drs. V.B.M. de Bok (financieel directeur)

Tel. 040 - 2679226 Tel. 040 - 2679247

Neways Electronics International N.V.

Adres hoofdkantoor: Postbus 69, 5690 AB SON

Website: www.neways.nl

Neways Electronics International N.V. is een kennisintensieve en technologisch hoogwaardige one stop service provider op het gebied van klantspecifieke elektronische systemen voor toepassingen in eindproducten. De groep bestaat uit vijftien internationaal opererende bedrijven en richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van een breed scala aan producten, alsmede onderhoud en after sales services voor diverse technologische marktsectoren. Neways richt zich op kennisintensieve, hoge toegevoegde waarde producten in mid-volume tot hoog-volume productieseries. De producten lopen uiteen van kabelmodems en modules voor telefoniecentrales voor de telecomsector, dashboardmodules en ventilatorsystemen voor de automotive sector tot satellietsystemen en pacemakers voor toepassingen in de lucht- en ruimtevaart en de medische sector. Daarnaast richt de onderneming zich ook op eindgebruikers in niche markten, waar het rechtstreeks hoge toegevoegde waarde producten, zoals industriële regelsystemen voor ontwikkelt, produceert en verkoopt. Klanten van Neways zijn grote OEM s, zoals Philips, ASML, Lucent en Ericsson. Neways biedt werk aan ongeveer 1300 medewerkers. In 1999 werd een omzet gerealiseerd van NLG 310,7 miljoen en een nettowinst van NLG 14,0 miljoen, inclusief een buitengewoon resultaat van NLG 2,1 miljoen. De onderneming is sinds 1986 genoteerd aan de Officiële Markt van de AEX-Effectenbeurs.

Tot de Neways groep behorende volgende bedrijven:

Neways Advanced Electronics B.V. Son, Hoyte B.V. Son, Ramaer B.V. Helmond,

Ramaer Protos & Specialties B.V. Helmond, Neways Heerlen B.V., Si-Lectron B.V Landgraaf,

Neways Leeuwarden B.V., Neways Huizen B.V., Hymec B.V. Sittard, Hykong Ltd. - Hong Kong,

Wuxi Ximec Electronics Co. Ltd. Wuxi, Neways Electronics Production GmbH en PMA GmbH - Kassel (Duitsland), Purfürst GmbH Isernhagen (Duitsland), Q-Nova a.s. - Nova Dubnica (Slowakije).

Neways Electronics International N.V.
Anya Sondak

5690 AB SON, The Netherlands