Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Datum nieuwsfeit: 16-05-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 17-05-2000 3e Persbericht 16 mei 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Man gewond na val
Een 18-jarige Eindhovenaar kwam vannacht om 0.00 uur aan het bureau aan de Mathildelaan. De man bloedde hevig aan zijn rechterarm. Bij onderzoek bleek dat hij na een val in zijn woning een slagaderlijke bloeding had opgelopen. Een politieman verleende eerste hulp tot de ambulance gearriveerd was waarna het slachtoffer werd overgebracht naar het ziekenhuis.

Helmond: Autos beschadigd door omgewaaide bomen Op de Kard. V Enckevoirtstraat zijn dinsdagavond omstreeks 19.30 uur 3 autos beschadigd door drie omgewaaide bomen. De gemeente en de brandweer hebben de bomen opgeruimd. Op advies van de brandweer zijn twee andere bomen uit voorzorg omgezaagd.

Helmond: Diefstal uit een bedrijf
Woensdagmorgen tussen 2.45 uur en 2.50 uur werd de eigenaar van een bedrijf aan de Heistraat wakker van en klap. Toen de man ging kijken zag hij dat de ruit van een toegangsdeur was vernield en dat twee mannen hard wegrenden in de richting van de Wolfstraat. De daders hadden kans gezien een aantal flessen sterke drank weg te nemen.
Mariahout: Bromfietser gewond bij aanrijding
Een 17-jarige bromfietser uit Mariahout is dinsdagavond omstreeks 18.00 uur, op de splitsing Rooiseweg Veghelsedijk bij een aanrijding gewond geraakt. Een 25-jarige automobiliste uit Veghel sloeg rechtsaf en verleende op deze splitsing geen voorrang aan de rechtdoor gaande bromfietser. Het slachtoffer is met verwondingen aan zijn gezicht overgebracht naar het ziekenhuis.

Westerhoven: Diefstal uit een woning
Tussen maandagavond 22.30 uur en dinsdagavond 19.30 uur is er ingebroken in een woning aan de Steenovens. Men kwam de woning binnen door vernieling van een ruit van de voordeur. Uit de woning zijn een videorecorder en een aantal videobanden weggenomen.
Leenderstrijp: Aanhouding motordief
Dinsdagavond omstreeks 22.20 uur is op de Strijperstraat een 31-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man had kort ervoor een motorfiets weggenomen bij een woning aan de Strijperstraat. De eigenaar van de motor die juist met een auto aan kwam rijden zag de dief zijn motor wegduwen. Hij zag kans met behulp van een vriend de verdachte aan te houden en over te dragen aan de politie. De verdachte is voor onderzoek overgebracht naar het bureau.

Mierlo: Geen aanhoudingen bij alcoholcontrole
Van 21.00 uur tot 22.00 uur is er op de Geldropseweg een alcoholcontrole gehouden. 63 bestuurders werden gecontroleerd. Geen enkele bestuurder had teveel gedronken.

Best: Aanhouding na bedreiging
Een 17-jarige inwoner van Best is woensdagmorgen om 03.50 uur in de Schooneveldstraat aangehouden. De man had kort ervoor zijn vader en zijn zus met de dood bedreigd. De verdachte is voor onderzoek overgebracht naar het bureau.

Bladel: Inbreker aangehouden
Woensdagmorgen om 06.05 uur is in een woning aan de Wegerd in Veldhoven een 27-jarige Veldhovenaar aangehouden. De man wordt ervan verdacht op zondag 7 mei 2000 een inbraak te hebben gepleegd in een woning aan de Lange Trekken. Hij is voor onderzoek ingesloten.