Nieuw magazine MSN voor niet-technische Internet-gebruikers

Datum nieuwsfeit: 16-05-2000
Microsoft Benelux

Uitgeverij Pulse Publications B.V. lanceert MSN Magazine

Nieuw kwartaalmagazine richt zich op het helpen en informeren van niet-technische Internet-gebruikers

Schiphol-Rijk/Brussel, 16 mei 2000 - Uitgeverij Pulse Publications B.V. lanceert in juni van dit jaar een nieuwe en onafhankelijke kwartaaluitgave over MSN, dat zich richt op de niet-technische Internet-gebruiker. MSN Magazine, waarvan de eerste uitgave in een speciaal A5-formaat gratis zal worden bijgesloten bij de juni-uitgave van Office Magazine, biedt praktische informatie over het gebruik van MSN en Internet, de verschillende hulpprogrammas, tips & trucs en informatieve achtergrondartikelen.

MSN Magazine wordt een full-color kwartaaluitgave en zal zowel in de winkel als op abonnementsbasis verkrijgbaar zijn. In de eerste uitgave wordt ingegaan op de gebruiksaspecten van onder andere Outlook Express en MSN Messenger, online bankieren en beleggen, alsmede het downloaden van muziek van Internet. Tevens worden de lezers uitgebreid geïnformeerd over Nederlandse gezondheidssites op het web en treffen de lezers in deze uitgave een reisverhaal aan over Florida. Via MSN kunnen ze deelnemen aan een prijsvraag met als hoofdprijs een 9-daagse autorondreis door Florida voor twee personen. Alle artikelen in MSN Magazine worden tevens vergezeld van een groot aantal links naar relevante websites.

"Veel MSN-bezoekers interesseren zich niet voor de technische aspecten van het web, maar zijn wel op zoek naar heldere, praktische en informatieve artikelen die ze helpen om het web te gebruiken binnen hun dagelijkse bezigheden," zegt Rien van der Helm, uitgever van MSN Magazine. "MSN Magazine is precies voor deze mensen bedoeld; het tijdschrift biedt praktische tips en trucs om Internet software beter te kunnen gebruiken en achtergrondartikelen, compleet met uitgebreide selecties weblinks, over de meest uiteenlopende onderwerpen."

Joost Nienhuis, Manager Consumer Group van Microsoft Nederland, voegt daaraan toe: "Het nieuwe magazine streeft dezelfde doelen na als MSN, namelijk het voor gebruikers zo gemakkelijk mogelijk te maken om met elkaar te communiceren, snel de informatie te vinden die ze zoeken en het gebruik van het web voor alledaagse zaken. Nu we in onze samenleving steeds meer overgaan op een web-lifestyle, waarin het gebruik van het web net zo gewoon wordt als de telefoon of het lezen van de krant, is het belangrijk dat we voorbij gaan aan de puur technische kant van de zaak. We moeten ons meer richten op de leuke en interessante kant van het web, die mensen moeten kunnen ontdekken zonder dat ze daarvoor eerst een uitgebreide computeropleiding moeten volgen. MSN.nl voorziet hierin door leuke, interessante en nuttige zaken online beschikbaar te maken, en het nieuwe magazine vormt hierop een uitstekende aanvulling."

MSN.nl is een complete, gemakkelijk te gebruiken toegangspoort tot de grote verscheidenheid aan informatie en mogelijkheden die het web te bieden heeft. Via MSN.nl hebben bezoekers gemakkelijke toegang tot informatie en nieuws over de meest uiteenlopende onderwerpen, van sport en entertainment tot politiek en gezondheid. Bezoekers kunnen aan de hand van een persoonlijk profiel precies aangeven in welke onderwerpen zij geïnteresseerd zijn, waarna bij de volgende bezoeken aan MSN.nl alleen die informatie wordt getoond. Verder kan de bezoeker via MSN.nl onder andere de Gouden Gids, de Bioscoop Agenda, de Televisie Gids en de Party Agenda bekijken. Ook chatten, winkelen en spelletjes spelen behoren tot de mogelijkheden van MSN.nl. Met de nieuwe MSN Web Communities tenslotte, kunnen groepen gebruikers een gezamenlijk forum creëren waar zij binnen een beheerde omgeving informatie met elkaar kunnen uitwisselen via web-paginas, berichten, fotos, artikelen, etcetera.

Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen een plezieriger en gemakkelijker gebruik van de computer te laten maken, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor informatie (eindgebruikers)

Microsoft Information Center (Nederland), tel. +31 (0)20 5001005 Microsoft Information Center (België), telefoon +32 (0)2 5033113

Voor informatie (redacties)

Microsoft B.V. (Nederland) Michiel Gosens, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 5001274
Microsoft BVBA (België) Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 7043322
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon:
+31 (0)23 - 562 82 08

© 2000 Microsoft Corporation. All rights reserved. Terms of Use.