Spin Awards 2000 Wie is de beste adverteerder op internet?

Datum nieuwsfeit: 17-05-2000

Spin Awards 2000
Wie is de beste adverteerder op internet?

De Spin Awards zijn de jaarlijks uitgereikte, onafhankelijke prijzen voor online advertising. De Awards worden uitgereikt als onderdeel van het congres Internet Advertising 2000 dat op 17 mei door NetEvents wordt georganiseerd.

Waarom Spin Awards?
De Spin Awards hebben tot doel erkenning te geven aan bedrijven die online advertising implementeren in hun marketingstrategie. Hiernaast is de bedoeling de business markt te motiveren een innoverende en interactieve advertentiecampagne voor het web te ontwikkelen. De Spin Awards zijn onderverdeeld in verschillende categorieen. De Gouden Spin is voor het bedrijf dat het afgelopen jaar het beste presteerde op het gebied van online adverteren. Daarnaast worden de Zilveren Spinnen uitgereikt in verschillende categorieën:

- Beste Banner

- Beste Branding Website

- Interactieprijs (de beste technische applicatie)
- Cross-mediaprijs (de beste integratie tussen oude en nieuwe media)
- Beste Internet Advertising Campagne

Jury
Een onafhankelijke vakjury, bestaande uit elf personen die werkzaam zijn in de internetbranche, zal de inzendingen beoordelen op zowel interactiviteit, creativiteit en effectiviteit als op de toelichting van de inzender. Leden van de vakjury zijn:
IPAN - Menno Jan Janssen
ADCN - Herbert van Hoogdalem
IAB - Govert van Eerde
ANMA - Hans Veldhuizen
IAB - Arno Otto
Jonge Honden - Camiel Ledderhof
DMSA - Bob Stumpel
Emerce - Oscar Kneppers
VEA - Sebastiaan van't Rijnsoever
Adformatie - Ger Spannenburg
ISOC - Stephan Fellinger

Zowel het publiek als de vakjury zal een stem uitbrengen. In elke categorie kan namens de vakjury een Zilveren Spin worden gewonnen. Tevens reikt de publieksjury twee Zilveren Spin Awards uit: in de categorie Beste Banner en in de categorie Beste Website. De overall winnaar ontvangt de felbegeerde Gouden Spin Award. Tijdens het diner aansluitend op het congres worden de winnaars bekend gemaakt.

Organisatie van de Awards
De organisatie van de Spin Awards is in handen van NetEvents. Het uitbrengen van stemmen is mogelijk via de website
www.spinawards.nl/.

Voor meer informatie over de Spin Awards of over Internet Advertising 2000 kunt u contact opnemen met NetEvents, Joyce van Otterdijk, e-mail (info@netevents.nl), tel. (020) 586 99 99.