Versapoint kiest Copper Mountain als leverancier DSL

Datum nieuwsfeit: 17-05-2000
Please find the English version below!
VersaPoint

VERSAPOINT KIEST COPPER MOUNTAIN als leverancier
VOOR INVOERING PAN-EUROPESE DSL-SERVICES

Amsterdam en Palo Alto (Californië), 17 mei 2000 - VersaPoint, de eerste pan-Europese aanbieder van breedbanddiensten, en Copper Mountain Networks, Inc. (Nasdaq: CMTN) maakten vandaag bekend te zullen gaan samenwerken aan de invoering van Digital Subscriber Line (DSL)-diensten voor het midden- en kleinbedrijf en de consumentenmarkt in geheel Europa. VersaPoint werd in maart 2000 gelanceerd door NorthPoint Communications (Nasdaq: NPNT), een toonaangevende DSL breedband service provider in de Verenigde Staten, en Versatel Telecom International N.V. (AEX en Nasdaq: VRSA), een toonaangevende breedband 'local access' netwerk operator in de Benelux en noordwest Duitsland.

VersaPoint gaat voor zijn gehele pan-Europese netwerk de DSL-apparatuur van Copper Mountain gebruiken. Daarmee beschikt het over een beproefd en betrouwbaar platform van breedbandtechnologie voor een markt die naar verwachting binnen drie jaar tijd meer dan een derde van de mondiale DSL-markt zal vertegenwoordigen. Dit is de eerste grote toepassing van Copper Mountain apparatuur in Europa, en VersaPoint zal gebruikmaken van Copper Mountain's carrier-klasse CopperEdge® DSL-concentrators en het CopperView(tm) netwerkbeheersysteem, als infrastructuur voor het pan-Europese breedbandnetwerk.

Copper Mountain werd gekozen als technologiepartner voor VersaPoint vanwege zijn beproefde platform van DSL-apparaten dat de flexibiliteit biedt van meervoudige services, waaronder spraak, data en content voor zakelijke gebruikers, telewerkers en consumenten. VersaPoint zal in eerste instantie zakelijke klanten bedienen in Nederland en Duitsland en zich vervolgens richten op uitbreiding naar andere Europese handelscentra, voor zover de regelgeving in die landen daarin voorziet, met als doel de aanleg van een DSL-netwerk over het gehele Europese continent.

"Copper Mountain was de beste keuze voor ons als technologie partner, omdat zij een superieur platform heeft dat in staat is een uitgebreide reeks DSL technologieën te ondersteunen en ingebouwde 'IP awareness' heeft, waardoor betere breedbandige content distributie mogelijk is", aldus Michael Malaga, Chief Executive Officer van VersaPoint. "Daarnaast heeft NorthPoint uitgebreide ervaring met hun betrouwbare, schaalbare oplossingen voor haar netwerk in de U.S., wat VersaPoint een voordeel geeft om voorop te lopen met de invoering in Europa."

"VersaPoint heeft een succesvolle formule en past deze toe op de internationale markt," zei Rick Gilbert, president en Chief Executive Officer van Copper Mountain. "VersaPoint heeft een goede uitgangspositie om Europees marktleider te worden op de markt voor breedband netwerkdiensten waar de vraag naar betaalbare snelle Internettoegang en andere breedbanddiensten elk moment kan exploderen, zoals in de VS is gebeurd. Dit is ook een belangrijke mijlpaal voor Copper Mountain, aangezien we hiermee onze internationale expansie met ongekende vaart voortzetten."

"De pan-Europese DSL-markt voor snelle Internettoegang wordt geschat op 34% van de wereldwijde DSL-markt," aldus Ron Westfall, senior analist bij Current Analysis. "De strategie van VersaPoint is om het voordeel van de eerste aanbieder te benutten dat cruciaal bleek voor het succes van NorthPoint op de Amerikaanse breedbandmarkt. VersaPoint heeft met Copper Mountain een beproefde formule en die zal het bedrijf een voorsprong bieden bij de snelle toepassing van meervoudige diensten met een hoge dekkingsdichtheid voor zowel particuliere als zakelijke klanten in heel Europa."

VersaPoint verwacht dat de DSL-technologie de Europese markt voor Internettoegang en e-business drastisch zal versnellen, net als in de VS. Met het Copper Mountain platform zal VersaPoint zich kunnen richten op toepassingen voor het midden- en kleinbedrijf, waaronder Internettoegang, meervoudige spraakverbindingen, e-commerce, Virtual Private Networks (VPN's), telewerktoepassingen en geïntegreerde spraak- en datadiensten. Copper Mountain zal VersaPoint ook in staat stellen zijn DSL-toepassingen uit te breiden naar de consumentenmarkt met onder meer Internettoegang, spraakverkeer, speciale evenementen, toegangspoorten (portals), MP3-muziek en video.

De strategie van VersaPoint gaat uit van de aanleg van een dicht netwerk, met een korte termijn planning die voorziet in een dekking van circa 50 procent van alle huishoudens en bedrijven op de markten die het bedrijf bedient, wat neer zou komen op ingebruikname van meer dan 2000 wijkcentrales op de Duitse en Nederlandse markt. Naarmate andere markten in de Europese Unie opengaan, is VersaPoint van plan daar dezelfde dichte lijndekking in te voeren met als doel het grootste pan-Europese DSL-netwerkbedrijf te worden met een dekking van circa 80 procent op de belangrijkste Europese markten.

- EINDE -

Over VersaPoint

VersaPoint, gevestigd in Amsterdam, bouwt aan het eerste pan-Europese Digital Subscriber Line (DSL)-netwerk. Wanneer de eerste fase van het ambitieuze netwerk van het bedrijf begin deze zomer voltooid is, zullen de diensten van VersaPoint toegankelijk zijn voor huishoudens en bedrijven in heel Nederland en Duitsland. Naarmate andere markten in Europa opengaan, zal VersaPoint soortgelijke lokale netwerken opzetten met als doel de grootste DSL-aanbieder van Europa te worden. DSL biedt betaalbare, 24-uur per dag openstaande Internet toegang met snelheden die maar liefst 100 keer hoger kunnen liggen dan die van gewone modems. VersaPoint werd in maart 2000 opgericht in het kader van een strategische samenwerking van het in Amsterdam gevestigde Versatel Telecom met NorthPoint Communications uit San Francisco. Zie voor meer informatie www.versapoint.nl .

Over Copper Mountain Networks
Copper Mountain Networks, Inc. (Nasdaq: CMTN) ontwikkelt en verkoopt een uitgebreide reeks Digital Subscriber Line (DSL)-oplossingen die snelle netwerkverbindingen mogelijk maken via bestaande koperen lijnen. Het bedrijf stelt zich ten doel om carriers en andere dienstenaanbieders te voorzien van een volledige reeks krachtige, kostenefficiënte data- en spraakdiensten via DSL, die eenvoudig kunnen worden ingevoerd, gebruikt en beheerd. Met de CopperRocket® CPE reeks richt Copper Mountain zich op knelpunten als bandbreedte, gebruiksgemak en kosten voor kantoren op afstand en gebruikers. De CopperEdge® DSL-concentrators, OnPrem(tm) Multi-Tenant Unit' (MTU)-concentrators en CopperView(tm) netwerkbeheeroplossingen bieden een betrouwbaar en schaalbaar platform dat carriers en 'multi-tenant unit'-dienstenaanbieders een hoog rendement oplevert en dat tegelijk voorziet in de steeds toenemende vraag van gebruikers naar bandbreedte. Klanten die meer informatie willen over Copper Mountain producten kunnen een bezoek brengen aan de website van het bedrijf www.coppermountain.com. Voor informatie over Investor Relations kunt u bellen met 001 877-INFO-CMTN (463-6268) of contact opnemen via e-mail: (IR@coppermountain.com).
Sommige delen van dit persbericht bevatten prognoses over toekomstige gebeurtenissen die onderhevig zijn aan risico's en onzekerheden. Copper Mountain wil u erop wijzen dat er factoren zijn waardoor de feitelijke resultaten wezenlijk kunnen verschillen van de resultaten waarvan in deze uitspraken wordt uitgegaan. Tot deze factoren behoren onder meer, maar niet uitsluitend: kwartaalfluctuaties in bedrijfsresultaten die kunnen worden toegeschreven aan het tijdstip van en de hoeveelheid orders voor onze producten, de concentratie van onze inkomsten uit een klein aantal klanten, factoren die van invloed zijn op de snelheid waarmee onze klanten DSL invoeren, de aanvaarding van onze producten door de markt, ons vermogen om gelijke tred te houden met de snel veranderende productvereisten, alsmede factoren die van invloed zijn op de vraag naar DSL-technologieën. Wij verwijzen naar de documenten die Copper Mountain van tijd tot tijd deponeert bij de Securities and Exchange Commission, met name die in de paragraaf Risk Factors in our Annual Report op formulier 10-K voor het boekjaar tot 31 december 1999 en andere rapporten en documenten die bij de Securities and Exchange Commission ter inzage liggen.

Copper Mountain en alle Copper Mountain productnamen zijn handelsmerken van Copper Mountain Networks, Inc. Alle andere merken zijn het eigendom van de respectievelijke eigenaren.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties