Vugts neemt afscheid van SNS Reaal Groep

Vindplaats 2
's-Hertogenbosch, 17 mei 2000

DRS. J.F.T. VUGTS NEEMT AFSCHEID VAN SNS REAAL GROEP

Drs. J.F.T. Vugts (58) neemt per 1 oktober a.s. afscheid als voorzitter van de Raad van Bestuur van SNS Reaal Groep N.V. De nieuwe voorzitter wordt prof. dr. J.J.A. Leenaars RA (48), thans vice-voorzitter van de Raad van Bestuur, die per 1 maart jl. als beoogd opvolger is toegetreden.

Jan Vugts is nu ruim dertig jaar verbonden met de bankwereld. In de periode dat hij directeur was van uitgeversmaatschappij 'De Gelderlander', maakte hij tevens deel uit van het bestuur van een aantal spaarbanken. In 1985 trad hij aan als directeur van de Gelders-Utrechtse Spaarbank. Vanuit die positie heeft hij in een paar jaar tijd een groot aantal spaarbanken weten te bundelen tot SNS bank Nederland. Door de uitbouw van SNS Bank met beleggings- en verzekeringsactiviteiten ontstond een van de grotere financiële dienstverleners in Nederland.

Onder zijn leiding als voorzitter van de Raad van Bestuur van eerst SNS bank en later SNS Groep, vonden in de jaren negentig vele fusies plaats, onder andere met Bouwfonds Limburgse Gemeenten, NOG Verzekeringen, Banque de Suez en met de Reaal Groep. Deze laatste fusie, in 1997, leidde tot de SNS Reaal Groep, die nu 6.000 personeelsleden en een balanstotaal van bijna '80 miljard telt. Jan Vugts ging als voorzitter van de Raad van Bestuur leiding geven aan deze bankverzekeraar.

Naast zijn voorzitterschap vervult hij tal van bestuurlijke functies zowel in de financiële sector als daarbuiten. Zijn voornemen is om zich nu meer op zijn maatschappelijke functies te gaan richten. Zo is hij onder meer voorzitter van de Raad van Commissarissen van het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis in Nijmegen en commissaris bij een aantal bedrijven.

Met ingang van 1 oktober 2000 zal de Raad van Bestuur van SNS Reaal Groep N.V. als volgt zijn samengesteld:

Prof.dr. J.J.A. (Hans) Leenaars RA (48), voorzitter Mr. M.W.J. (Rien) Hinssen (44), lid; tevens voorzitter van de Hoofddirectie van SNS bank Nederland N.V. Drs. G. (Gerard) van Olphen RA (38), lid; tevens voorzitter van de Hoofddirectie van SNS Reaal Verzekeringen N.V.

Voor nadere informatie:
SNS Reaal Groep N.V. SNS Reaal Groep N.V. Concern Communicatie Concern Communicatie Christine Mellaart Erna ter Balkt Tel. 073 - 683 33 62 Tel. 073 - 683 27 73 06 - 51 54 74 05 06 - 51 32 95 23 www.snsreaalgroep.nl