Doorbraak bij besprekingen Sociaal Plan Gezondheidsdienst

Datum nieuwsfeit: 17-05-2000
Dienstenbond CNV

Doorbraak bij besprekingen Sociaal Plan Gezondheidsdienst
Op maandag 15 mei hebben we weer gesproken met de directie over het Sociaal Plan.

Eerdere gesprekken verliepen niet naar tevredenheid. Nu zijn er wel vorderingen gemaakt met de onderhandelingen over het Sociaal Plan bij de Gezondheidsdienst voor Dieren (GD). Onze punten werden serieus besproken en we hebben nu goede hoop dat we toch een Sociaal Plan kunnen afsluiten.Zo is er overeenstemming bereikt over de doelstelling (zoveel mogelijk werknemers worden begeleid van werk naar werk), werknemers die voor bepaalde tijd in dienst zijn (tenminste een jaar), vallen gedeeltelijk onder het Sociaal Plan en terugkeergarantie. Er is nog geen overeenstemming over het plaatsings- en mobiliteitsplan, het begrip 'passende arbeid", en reistijdcompensatie. Op vrijdag 26 mei praten we verder. We hopen dan ook de laatste punten naar tevredenheid af te ronden. Zodra er een voorstel Sociaal Plan is, zullen wij dat aan de leden van de vakbonden voorleggen. We zullen dat doen door de drie locaties te bezoeken. Bij vragen kunt u contact opnemen met uw bestuurder Wim Burggraaf per post, fax (055-5772640) of email: (w.burggraaf@cnvdibo.nl). Na 26 mei informeren wij u verder.

Apeldoorn, 17 mei 2000