Politiebericht Oss

Datum nieuwsfeit: 17-05-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Oss 17-05-2000
Persbericht district Maasland

FIETSSTER GEWOND BIJ ONGEVAL (Oss) Dinsdagmiddag rond 16.00 uur is een 11-jarige fietsster uit Oss op de Oijenseweg in Oss aangereden. Het meisje reed op haar fiets over de Oijenseweg in de richting van de Pattonstraat in Oss. Daar werd ze door een, haar achterop rijdende, auto van achteren aangereden. Het meisje kwam hierdoor te vallen en liep daarbij gekneusde ribben op. De autobestuurder reed met onverminderde snelheid door. De politie is op zoek naar getuigen van het voorvan.

INBRAAK BEDRIJF (Oss) Tussen dinsdag 02.30 en 17.30 uur is ingebroken in een bedrijf aan de Oostwal in Oss. Een deur van het bedrijf werd opengebroken. In het bedrijf werd een kast opengebroken waaruit enkele honderden guldens werden gestolen.

AUTO OVER DE KOP (Ravenstein) Dinsdagmiddag is een 53-jarige man uit Rosmalen licht gewond geraakt bij een ongeval. De man reed met zijn auto over de A50 in de richting Den Bosch. Doordat de man met de linker wielen in de middenberm kwam, stuurde hij tegen. Daarbij verloor hij de macht over het stuur en kwam in de rechterberm terecht, waarbij hij in de sloot kwam en over de kop sloeg. De bestuurder is met lichte verwondingen voor controle overgebracht naar een ziekenhuis in Den Bosch. De auto is total loss.

INBRAAK AUTO (Oss) Dinsdagavond is ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Eikenboomgaard in Oss. Een portier van de auto werd opengebroken. De autoradiocd-speler werd gestolen.

OVERLAST NOODWEER Dinsdagavond heeft de politie Maasland een tiental meldingen gekregen die verband hielden met het noodweer. Inbraakalarmen gingen spontaan af en op enkele plaatsen zijn bomen omgewaaid. In de Amsteleindstraat in Oss waaide een boom op een geparkeerde auto. Ook bleken overwegbomen niet tegen het noodweer bestand te zijn, waardoor de overwegen van slag raakten.

MAN GEWOND BIJ ONGEVAL (Heeswijk-Dinther) Dinsdagavond rond 23.15 uur is een 46-jarige man uit Heeswijk Dinther gewond geraakt bij een ongeval. De man reed met zijn auto over de Gouverneursweg in Heeswijk-Dinther toen hij in een bocht door nog onbekende oorzaak de macht over het stuur verloor. Hij kwam met zijn auto tegen een in de berm staande boom tot stilstand. De man is met onbekend letsel overgebracht naar een ziekenhuis.

TE VEEL GEDRONKEN (Nuland) In de nacht van dinsdag op woensdag rond 04.15 uur is een 53-jarige man uit Rosmalen bekeurd omdat hij met een auto reed terwijl hij te veel gedronken had. De man kreeg een rijverbod van 4 uur. De controle vond plaats op de Rijksweg in Nuland.

AUTO GESTOLEN BIJ WONING INBRAAK (Oss) In de nacht van dinsdag op woensdag is ingebroken in een woning aan de Beatrixlaan in Oss. Een raam van de woning werd opengebroken. Vanuit de woning werden een handtas, een onbekend geldbedrag aan Nederlands en buitenlands geld en auto sleutels gestolen. Met de autosleutels werd de bij de woning geparkeerde zwarte Mercedes ML 430 gestolen. Het kenteken van de auto is 64-DH-HK.

SNORFIETS GESTOLEN (Oss) Woensdagmiddag is vanaf de Heuvel in Oss een groene Spartamet snorfiets gestolen. Het is een fiets met een hulpmotortje voorzien van het verzekeringsnummer MRM-053.