Overname Switchtrax door Siennax International BV

Datum nieuwsfeit: 16-05-2000
SIENNAX VOEGT BEVEILIGDE CONNECTIVITY TOE AAN HUIDIG PAKKET ASP SERVICES DOOR ACQUISITIE VAN SWITCHTRAX TELECOMS LTD.

AMSTERDAM, 16 mei, 2000 ?
Siennax International BV, de eerste Europese
?pure-play? Application Service Provider (ASP), heeft vandaag de overname aangekondigd van SwitchTrax Telecoms Ltd., een leverancier van voice en data connectivity met ongeveer 400 zakelijke klanten in Nederland. Als pure-play ASP heeft Siennax een duidelijke focus op het leveren van een compleet pakket aan informatiemanagement strategieën, consultancydiensten, hosting van web-based zakelijke applicaties en als gevolg van deze bedrijfsovername nu ook het leveren van beveiligde connectivity diensten aan zakelijke gebruikers.
?Met onze consultancydiensten helpen we onze klanten bij het ontwikkelen van een sterke informatiemanagement strategie. Met ons aanbod van applicaties kunnen we onze klanten vervolgens ook helpen om deze strategie uit te voeren?, aldus Herb Prooy, CEO van Siennax. ?Maar om een informatiemanagement strategie succesvol te implementeren, moeten de verbindingen die de informatie overbrengen gegarandeerd veilig, betrouwbaar en rendabel zijn. Door de overname van SwitchTrax kunnen wij ook deze garantie nu bieden.?

Door samenwerking met bedrijven als Microsoft, IBM/Lotus, the Sun/Netscape Alliance en Oracle levert Siennax meer zakelijke applicaties dan alle andere Europese ASP?s. Met de acquisitie van Switchtrax kan Siennax haar portfolio bovendien voltooien met de mogelijkheid tot het leveren van high-end connectivity.

?Bij SwitchTrax hebben we onze sterke ervaring op het gebied van connectivity inmiddels bewezen. Siennax wilde ons connectivity aanbod dan ook graag integreren in hun suite van applicatie hosting en consultancydiensten?, aldus Edmee Vitzthum, voormalig managing director van SwitchTrax, nu CFO van Siennax. ?Door deze combinatie kan Siennax zich verder onderscheiden in de snel groeiende ASP markt. Hoewel sommige ASP?s wellicht ook opslag, server- of web-based applicaties aanbieden, kan geen enkele andere Europese ASP op dit moment net als Siennax een volledig pakket aanbieden met applicatie hosting, consultancy en connectivity diensten.?

Met SwitchTrax beschikt Siennax over bewezen informatie- en telecommunicatie technologie om zakelijke gebruikers altijd en overal te voorzien van toegang tot bedrijfskritische informatie via het Internet. De technologie van SwitchTrax levert intelligente routing en bepaalt de snelste, meest betrouwbare en meest rendabele verbindingen voor transport van voice en data.

?Effectief beheer van informatie is van cruciaal belang voor onze klanten. De snelle technologische ontwikkelingen en de noodzaak om continu in te spelen op de voortdurend veranderende markt, maken het beheer van ICT infrastructuren echter steeds ingewikkelder en duurder. De oplossingen van Siennax bieden onze klanten de gelegenheid om zich te concentreren op hun kernactiviteiten en bovendien de risico?s en de kosten te verminderen van het onderhouden van hun zakelijke applicaties?, aldus Prooy.

Over Siennax International
Het Amsterdamse bedrijf Siennax is een snel groeiende pure-play Application Service Provider (ASP). Als pure-play ASP heeft Siennax een duidelijke focus: consultancy, hosting van applicaties en het leveren van connectivity services aan zakelijke gebruikers op geografisch verspreide locaties. Het dienstenportfolio van Siennax reduceert de druk op IT resources door het vrijmaken van bestaand IT personeel en door onmiddellijke toegang te bieden tot de door Siennax opgebouwde kennis en ervaring. Voor de klanten betekent dit dat de noodzaak van het onderhouden van een ingewikkelde ICT-infrastructuur wegvalt, zodat zij zich kunnen concentreren op hun eigen kernactiviteiten.

Siennax?s portfolio omvat beveiligde e-mail, intranet and extranet, e-commerce, e-learning, knowledgemanagement, documentmanagement en projectmanagement applicaties. Deze web-based applicaties zijn toegankelijk voor de klanten via het internet en via het ?wireless access protocol? (WAP). Siennax levert applicaties van Microsoft, IBM/Lotus, Sun-Netscape, Oracle en Documentum. Distributiepartners zijn onder meer KPN en VIA Networks. Voor meer informatie, zie www.siennax.com.