Sun en Twinning tekenen overeenkomst als business partners

Datum nieuwsfeit: 17-05-2000
Sun en Twinning tekenen overeenkomst als business partners

Eindhoven, 17 mei 2000 - Sun Microsystems en Twinning tekenen vandaag een overeenkomst als business partners. Dit houdt in dat de Twinning-bedrijven automatisch mee kunnen doen aan het Sun Developer Connection-programma en het Startup Essentials-programma van Sun Microsystems. Hierdoor krijgen zij, tegen sterk gereduceerd tarief, de beschikking over systemen en software voor de ontwikkeling van hun applicaties.

Na de Twinning screening en -selectie kunnen Twinning-bedrijven automatisch deelnemen aan één of beide start-up programma's. Het Startup Essentials-programma is ontwikkeld om start-ups te helpen hun applicaties en diensten zo snel mogelijk en kosteneffectief geschikt te maken voor de Net-economie. Het helpt start-ups kosten te besparen, doordat zij scherpe kortingen krijgen op ontwikkelsystemen, software en services. Bovendien kunnen zij door deelname aan het programma hun producten sneller op de markt brengen.

Het grote voordeel voor de start-ups is, dat zij tegen lage kosten kwalitatief hoogstaande apparatuur tot hun beschikking krijgen. "Voor start-ups is het essentieel om te weten dat de systemen waarmee ze werken, zeer betrouwbaar zijn. Hun tijd is veel te kostbaar om te verdoen met installeren en herconfigureren. Door de samenwerking tussen Twinning en Sun Microsystems bieden wij ze een one-stop-shop", aldus Wim Beltman, Managing Director van Sun Microsystems Nederland.

"Het Sun business partnership geeft Twinning companies de kans om een extra versnelling in ontwikkeling en groei te maken", aldus Michiel Westermann, Managing Director Twinning.

Sun Microsystems
Sun Microsystems, opgericht in 1982, heeft met haar unieke visie ‘The Network Is The Computer' een leidende positie veroverd op het gebied van hardware, software en diensten. Met haar technologie voorziet Sun het Internet van de kracht waarmee ondernemingen wereldwijd profiteren van de netwerkeconomie: ‘We're the dot in .com'. Sun behaalde een jaaromzet van $
12,4 miljard en is vertegenwoordigd in meer dan 170 landen. Op www.sun.nl is meer informatie over het bedrijf beschikbaar.
Sun, het Sun-logo, Sun Microsystems, Solaris, Java en ‘The Network Is The Computer' zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Sun Microsystems, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Alle SPARC-handelsmerken worden onder licentie gebruikt en zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van SPARC International, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Producten die het SPARC-handelsmerk dragen, zijn gebaseerd op een architectuur die ontwikkeld is door Sun Microsystems, Inc.

Twinning
Twinning investeert in veelbelovende innovatieve ICT start-ups en versnelt de groei van deze bedrijven door middel van de Twinning-formule: start- en groeikapitaal, internationaal netwerk, professionele adviseurs, huisvesting en optimale ondersteuning door internationale business partners. Snelheid, lef en ondernemerschap vormen de basis van het succes van zowel Twinning als de Twinning-bedrijven. Twinning heeft inmiddels in bijna 50 bedrijven geparticipeerd.

VOOR MEER INFORMATIE:
Sun Microsystems