Campagne van Ben wint zilveren Effie

Datum nieuwsfeit: 17-05-2000

Den Haag, 17 mei 2000

Ben wint zilveren Effie

Tijdens de Effie-uitreiking op 16 mei in de Amsterdamse discotheek Escape is Ben weer in de prijzen gevallen. Ben ontving een zilveren Effie voor de introductiecampagne "De groeten van Ben". De Effie is een jaarlijkse onderscheiding voor de meest effectieve marketing-communicatiecampagne. Niek Jan van Damme, directeur communicatie, nam de onderscheiding namens Ben in ontvangst. Ben is blij met deze prestigieuze onderscheiding.

Volgens de jury heeft Ben een fantastisch resultaat behaald. Ben heeft binnen een jaar een totale naamsbekendheid van 82% gegenereerd. Daarnaast staat het merk op nummer twee in top of mind (zestien procent). Er bellen momenteel al meer dan 450.000 mensen met Ben. Bovendien heeft Ben de meest loyale klantenkring. 64% is Ben abonnee en 36% Ben vrij (PrePaid). Eind
1998 heeft Ben met de teasercampagne "De groeten van Ben" in zeer korte tijd een interessante positie op de markt weten te verwerven. Ben onderscheidt zich in deze campagne met duidelijke karaktereigenschappen: persoonlijk, eenvoudig, transparant en toegankelijk. De uitreiking van de Effie wordt jaarlijks georganiseerd door de VEA (communicatieadviseurs) en de BVA (adverteerders).
Onlangs werd Ben onderscheiden als Adverteerder van het Jaar 1999 en ontving zij de Accent voor beste geïntegreerde campagne. Eerder ontving Ben de NIMA Marketing Jaarprijs en een Adformatie Mercuur voor de beste tijdschriftcampagne. De website www.ben.nl kreeg een ADCN-nominatie.

Over Ben
Ben Nederland B.V. is een Nederlands bedrijf met als aandeelhouders Belgacom (70,6%) en Tele Danmark (29,4%). Ben biedt producten en diensten aan voor zowel privé- als zakelijk gebruik. Sinds begin april 2000 heeft Ben een landelijk dekkend GSM 1800 netwerk. Ben-abonnees kunnen bellen in ruim 40 landen, waaronder de belangrijkste Europese vakantielanden. Ben is Partner in Sport van NOC*NSF.

Voor meer informatie:

Henny van der Heiden, Directeur In- en Externe Betrekkingen Telefoon: 070-3055000
Mobiel: 06 24 09 53 76
Email: (pers@ben.nl)