ITSEC E3-certificaat voor AccessMaster NetWall BullSoft

Datum nieuwsfeit: 17-05-2000

ITSEC E3-certificaat toegekend aan
AccessMaster NetWall van BullSoft

Amsterdam, mei 2000 - De Internet firewall, AccessMaster NetWall van BullSoft, kreeg het Europees certificaat ITSEC E3. Het ITSEC E3-certificaat werd verleend na een streng onderzoek naar de beveiligingskwaliteiten, uitgevoerd door Algoriel, een onafhankelijk laboratorium voor IT-beveiligingsonderzoek, en de Central Security Service.

De evaluatie spitste zich toe op het opsporen van potentiële zwakke plekken en de respons van de software-architectuur en -componenten. Vooral risico's, veroorzaakt door ondermaatse configuratie en integratie, werden speciaal onderzocht. De testen zijn ontworpen om te bewijzen dat het product adequaat reageert op de risico's waaraan netwerkbeheer en -beveiliging onderhevig zijn.

De certificering is het resultaat van een vrijwillig engagement van BullSoft om zijn positie als leverancier van beveiligingssoftware voor Europese bedrijven te versterken. "Als je een bedrijfsnetwerk efficiënt wilt beschermen tegen de risico's van Internet, moet je vertrouwen hebben in je firewall. Van nu af aan wordt het vertrouwen van bedrijven die oog hebben voor hun IT-beveiliging, gerechtvaardigd door de certificering van NetWall," zegt Antoine Aronin, voorzitter en CEO van Algoriel.

De AccessMaster NetWall van BullSoft biedt een kwaliteitsniveau dat uniek is op de markt, dankzij :

· een betere bescherming voor netwerken
Netwerken, subnetwerken en servers die gevoelig zijn voor bedreigingen van binnen- of buitenuit, worden beschermd in overeenstemming met het integrale beveiligingsbeleid van de onderneming, zodat vitale systemen niet kunnen worden gekraakt.

· onmiskenbaar concurrentievoordeel
Dankzij de complete beveiliging voor publieke en privénetwerken, kunnen de IT-systemen worden opengesteld voor lokaties, partners en gebruikers op afstand, wat de mogelijkheden voor het ontwikkelen van elektronische handelsactiviteiten aanzienlijk doet toenemen.

· vermindering van de communicatiekosten
Het leveren van beveiliging voor Internet vermindert de communicatiekosten aanzienlijk, want het stelt de klant in staat om gebruik te maken van goedkopere openbare netwerken.
BullSoft
BullSoft, de internationale softwaredivisie van Bull, is een toonaangevend leverancier van software voor beveiligd beheer van bedrijfsinformatiesystemen (OpenMaster), telecommunicatie (OpenMaster for Telecom). De onderneming biedt ook beveiligingssoftware voor e-infrastructuren en voor Internet (AccessMaster). BullSoft heeft zijn hoofdkwartier in Billerica, Massachusetts en is actief op het gebied van onderzoek en ontwikkeling, verkoop, marketing en dienstverlening in de Verenigde Staten, Europa en Azië. Kijk voor meer informatie over BullSoft en de BullSoft-producten op de website www.bullsoft.com of stuur een e-mail naar (bullsoft@bull.com).
Groupe Bull
Bull is een internationaal IT-bedrijf met vestigingen in meer dan 100 landen. In 1999 behaalde Bull een omzet van 3,8 miljard euro. Bull heeft een ruim aanbod aan oplossingen voor e-commerce en Internet die zich concentreren rond drie domeinen:
q integratie-oplossingen, dankzij een ruime expertise in consultancy en integratie van systemen,
q infrastructuur-oplossingen die een hoge beschikbaarheid en veiligheid bieden dankzij een uitgebreide kennis van systemen en een ruim aanbod aan servers (GCOS, Unix en Intel), software voor het administratief- en beveiligingsbeheer van netwerken en smartcards. q oplossingen voor informatiebeheer en IT-ondersteuning Bull is in Nederland gevestigd aan de Hogehilweg 21, 1101 CB Amsterdam-Zuidoost, tel 020 - 430 26 11. Voor meer informatie kan u ook terecht op het web: www.bull.com, www.bull.be en voor informatie betreffende smartcards op www.cp8.bull.net .

Voor meer informatie, contacteer:
Creative Strategies, Brigitte Lagrou Groupe Bull, Jan Aerts Streekbaan 196, 1800 Vilvoorde Hogehilweg 21, 1101 CB Amsterdam-Zuidoost
Tel: +32 (0)2 267 41 60, fax:+32 (0)2 267 12 89 Tel: 020 430 26 11, fax: 020 430 29 17
E-mail: postmaster@creative-strategies.be
E-mail:(jan.aerts@bull.net)