Politiebericht Brabant-Noord

Datum nieuwsfeit: 17-05-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 17-05-2000 Persbericht district Den Bosch

DOORRIJDEN NA AANRIJDING (s-Hertogenbosch) Dinsdagavond kreeg de politie melding dat een aantal vermoedelijk jonge personen in de omgeving van de Klokkenlaan in een zwarte personenauto aan het rond racen waren. Dit roekeloze rijgedrag resulteerde in een aanrijding tegen een verkeerspaal. De personenauto werd achtergelaten en de inzittenden gingen er vandoor. De politie heeft van meerdere getui-gen verklaringen gekregen en stelt een onderzoek in naar de identiteit van de eigenaar van de personenauto en die van de bestuurder.

MISHANDELD DOOR ECHTGENOOT (s-Hertogenbosch) Een 27-jarige vrouw uit Breda is afgelopen nacht in de omgeving van de Hoge Steenweg in s-Hertogenbosch behoorlijk mishandeld door haar 30-jarige echtgenoot. Het tweetal was op stap geweest en om onbekende reden begon de man de vrouw te slaan. Dat ging met zoveel lawaai gepaard, dat buurtbewoners wakker werden en de politie belden. Toen die ter plaatse kwam zat de vrouw, bloedend in het gezicht en met bloeduitstortingen en schaafwonden op het lichaam, tegen een hekwerk. Even verderop stond haar man die onmiddellijk door de politie werd aangehouden.

TAS GESTOLEN (s-Hertogenbosch) Een 54-jarige Eindhovense bemerkte dinsdagmiddag bij het verlaten van een cafetaria in de Visstraat in s-Hertogenbosch dat haar rugzak met daarin onder meer een fototoestel en haar portemonnee met een geldbedrag van ongeveer f. 1500,00 was weggenomen. De vrouw had haar tas naast zich op de bank neergezet. Niemand heeft gezien wie de tas meegenomen heeft.

WINKELDIEF ONTKOMEN (s-Hertogenbosch) Dinsdagavond werd in een winkel aan het Wielsem een onbekend gebleven winkeldief be-trapt bij het stelen van een doos paling en een doos zalm ter waarde van ongeveer f. 200,00. De bedrijfsleider wilde de man aanhouden en pakte hem daartoe bij de arm vast. Toen de verdachte daarop begon te schelden en om zich heen begon te slaan moest de bedrijfsleider hem loslaten. De verdachte kon met de gestolen waar ontkomen.

AUTO GESTOLEN (s-Hertogenbosch) Vanaf de Abdijenlaan in s-Hertogenbosch is een rode personenauto, merk Mazda type 323 met het kenteken ZG-TF-63 gestolen. De auto was zondagavond geparkeerd. De diefstal werd vanmorgen ontdekt.

CARAVAN GESTOLEN (Bokhoven) Afgelopen nacht is er vanaf het erf van een woning aan de Haarsteegseweg in Bokhoven een caravan van het merk Hobby, kleur wit met blauwe band gestolen.