Energiebedrijf.com met nieuw concept op energiemarkt

E-mail: (050) 521 44 44
(info@nom.nl)

Energiebedrijf.com met nieuw concept op energiemarkt

Vooruitlopend op de liberalisering van de energiemarkt heeft internet start-up Energiebedrijf.com in Assen een voor Nederlandse begrippen nieuw concept ontwikkeld voor de levering van energiediensten.

Energiebedrijf.com biedt in eerste instantie alleen nog aan zakelijke klanten een concrete korting op het leveringstarief van elektriciteit. Dit in ruil voor een meerjarig contract tot voorbij de liberaliseringdatum van 2002.

Energiebedrijf.com richt zich om te beginnen op het middensegment van de zakelijke markt (ca. 65.000 bedrijven en instellingen) die in 2002 de vrije keus van een energieleverancier krijgen. Gepland is ook de zakelijke kleinverbruikers en de particuliere markt met hetzelfde aanbod te benaderen. Teneinde efficiënt, snel en betrouwbaar te kunnen werken geschiedt in principe alle communicatie en informatie via het internet. Energiebedrijf.com werkt landelijk.

De NOM, NeSBIC CTe Fund en Stirr IT up zijn medeaandeelhouders van de onderneming en zorgen voor financieel draagvlak om het concept succesvol in de markt te zetten.
Energiebedrijf.com biedt in de opstartfase werk aan tien mensen, voornamelijk afkomstig uit de ICT- en energiewereld.
Groningen/Assen, 16 mei 2000

Meer informatie: Energiebedrijf.com, tel. 0592-245933, fax: 0592-245932, E-mail: (info@energiebedrijf.com)