Wereldwijd popmail ophalen met gratis pickPOPit.nl

Datum nieuwsfeit: 17-05-2000

- P E R S B E R I C H T -
Wereldwijd popmail ophalen met gratis pickPOPit.nl

Amsterdam, 17 mei 2000 - Wereldwijd popmail ophalen, opslaan en verzenden kan vanaf nu via de handige website pickPOPit (www.pickPOPit.nl). Uniek is de gratis webruimte van 5 MB waarmee elke gebruiker e-mail en bijlagen (attachments) kan opslaan. Bovendien biedt pickPOPit een overzichtelijke en instelbare gebruikerstoegang zodat e-mailprogramma's zoals Eudora of Outlook niet meer nodig zijn. PickPOPit is volledig gratis en toegankelijk zonder aanmelden. PickPOPit is een dienst van BigFish BV.

“Popmail is normaal alleen toegankelijk via e-mailprogramma's zoals Eudora of Outlook”, zegt mede-directeur Bart Pluis van BigFish. “Deze software moet eerst worden geïnstalleerd op een computer voordat de e-mail kan worden opgehaald en gelezen. Niet echt handig als je niet bij je eigen computer bent”, aldus Pluis. “Behalve met onze nieuwe dienst pickPOPit dus, die ook nog eens 5 MB ruimte beschikbaar stelt om e-mail en bijlagen te bewaren.”

Op vakantie en toch je e-mail willen lezen? Met elke internetcomputer en pickPOPit kan het. Werknemers kunnen met pickPOPit hun e-mail bijhouden terwijl ze niet op kantoor zijn, maar bijvoorbeeld in de business lounge op het vliegveld of op een geleend werkstation bij een ander bedrijf. Ook studenten kunnen thuis hun popmail lezen en schrijven met pickPOPit en hoeven daarvoor niet naar de universiteit of hogeschool. Particulieren kunnen op vakantie bij een internetcafé of bibliotheek snel popmail ophalen en schrijven.

PickPOPit is volledig instelbaar. Gebruikers kunnen zelf kiezen hoe ze hun mail lezen, welk adres ze als afzender willen gebruiken en welke afsluiting (signature) ze standaard onder hun bericht willen plaatsen.

Ook aan de veiligheid heeft pickPOPit gedacht. Uiteraard staat op de site van pickPOPit een duidelijke privacy-verklaring. Maar gebruikers kunnen zelf ook kiezen voor extra veilige verbindingen door het omzeilen van zogenaamde cache-geheugens. Dit zijn tijdelijke opslagplaatsen van internetbrowsers. Zo blijven geen restjes van de e-mailberichten achter op een vreemde computer.

PickPOPit is een gratis dienst van BigFish BV dat onderdeel uitmaakt van het Amsterdamse bedrijf MotionContainer Groep.

Over BigFish BV
De Nederlandse onderneming BigFish biedt internetgebruikers wereldwijd een permanent e-mailadres met een makkelijk te onthouden adres. BigFish stuurt berichten door (e-mailforwarding) en geeft internetgebruikers toegang tot hun popmail via het World Wide Web. Bigfish is verantwoordelijk voor 20 sites in 30 landen, waaronder Nederland, de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Duitsland, Canada, Hong Kong, Austalië, Nieuw Zeeland en Israël. In Nederland is BigFish actief met de sites Mailmij (www.mailmij.nl) en sinds kort pickPOPit (www.pickpopit.nl). www.bigfish.nl

Over MotionContainer Groep
MotionContainer is een bundeling van ruim 50 talentvolle mensen in een netwerk van bedrijven die samen unieke internetconcepten bedenken, financieren, bouwen, publiceren en exploiteren. Enkele voorbeelden van deze bedrijven zijn Internetspaarprogramma Euroclix (www.euroclix.nl), e-mailforwardingbedrijf BigFish (www.bigfish.nl), auctionprovider Virtute (www.virtute.nl) en zakengemeenschap Business Class Internet (www.business-class.nl). De opgedane kennis stelt MotionContainer Group BV beschikbaar aan klanten onder meer via dochter MotionContainer Interactive Architects, een creatief e-business consultancybureau. www.motioncontainer.nl